نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تغییر در زمان بندی ماموریت فضاپیمای سرنشین دار سویوز

روز گذشته سخنگوی آژانس فضائی روسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین دار Soyuz TMA-18M ، در ابتدای ماه آینده میلادی به ایستگاه فضائی بین المللی اعزام خواهد شد . وی در این بیانیه تاکید کرد که بر خلاف آن چه که پیش از این اعلام شده بود ، ماموریت فوق الذکر یک ماموریت سریع نبوده و در شش ساعت به پایان نخواهد رسید ÷بلکه این فضاپیما ماموریت خود را طی دو روز انجام داده و افراد جدیدی را به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل خواهد کرد .  در این بیانیه تصریح شده است : " برنامه ریزی ماموریت  فضاپیمای سرنشین دار Soyuz TMA-18M برای اعزام از پایگاه فضائی بایکونور Baikonur space site انجام شده است و این عملیات در تاریخ دوم سپتامبر ( برابر با یازده شهریور ) آغاز شده و فضاپیما و سرنشینان آن پس از دو روز به ایستگاه بین المللی فضائی خواهند رسید . "

در همین راستا آلکساندر ایوانف Aleksandr Ivanov مدیر اجرائی آژانس فضائی روسیه در توضیح تغییر برنامه زمان بندی ماموریت فوق اعلام کرد : " روش انتخاب شده فوق ، بسیار امن تر و قابل اعتماد تر است . به این ترتیب  عملیات پهلوگیری فضاپیما به ایستگاه بین المللی فضائی در روز چهارم سپتامبر ( برابر با سیزدهم شهریور ) انجام خواهد شد . "

لازم به ذکر است که ایستگاه بین المللی فضائی در تاریخ بیست و ششم جولای ( برابر با چهارم مرداد ماه ) برای گریز از خطر برخورد با یک زباله فضائی بزرگ ، مجبور به تغییر موقعیت و جا به جائی شد . در این عملیات ، ایستگاه فضائی بین المللی به ارتفاع بالاتری در مدار زمین منتقل شد که این موضوع سبب ایجاد تغییر در محاسبات اعزام فضاپیما و تطبیق آن به منظور اجرای مانور پهلوگیری به ایستگاه شده است .

در خاتمه لازم به توضیح است که این فضاپیما قرار است سه فضانورد جدید را به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل کند . این افراد عبارتند از سرگئی وولکوف Sergey Volkov فضانورد اهل روسیه ، آندریاس موگنسن Andreas Mogensen فضانورد اعزامی از آژانس فضائی اتحادیه اروپا و آیدین آیمبتوف Aidyn Aimbetov فضانورد قزاقزستانی .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل