نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استقرار تیم ها وشرکت های دانش بنیان جدید در پارک ملی علوم فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

به گزارش سینا پرس فارس دکتر مظاهر بابایی گفت: بیش از ٤٠ درخواست از سوی تیم و شرکت‌ها استارتاپی در جلسه شورای فناوری پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی شعبه فارس که با حضور اعضای جدید برگزار شد مورد بررسی قرار گرفت که با ١٦ مورد از این درخواست‌ها موافقت شد.

او ادامه داد: این شورا متشکل از پارک علم و فناوری فارس، معاونت زیارتی استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل ورزش و جوانان فارس، دانشگاه شیراز، دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان در سال ٩٩ طی تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی استان فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: دو فراخون اعلام شد و صاحبان ایده در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم اعلام آمادگی کردند.

بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان و این پارک وجود دارد، بعضی از این تیم‌ها از قبل فعالیت خود را آغاز کرده بودند.

او همچنین ابراز امیداوری کرد که با ظرفیتی که این پارک در استان ایجاد کرده شاهد اتفاقات خوبی باشیم، چرا که فارس دارای قدمت تاریخی، مذهبی و باستانی است و بیش از ٧٠ صنایع دستی دارد که می‌تواند در راستای اقتصاد فرهنگی و خودکفایی در این حوزه پتانسیل‌های خوبی ایجاد کند. 

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این پارک ظرفیت‌های خوبی برای پر کردن فضایی که ناشی از حاکمیت خشکسالی در فارس و مشکلات ناشی از اشتغالزایی است، دارد، وجه تمایز شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پارک فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی نسبت به دیگر پارک‌ها را وجود زیرساخت‌های لازم عنوان کرد.

بابایی، با توجه به ظرفیت‌های لازم در فارس برای ارتقای ظرفیت اشتغالزایی، خواستار ورود همه متولیان امر در این باره در راستای تحقق شعار سال شد.

او همچنین خواستار راه‌اندازی یک کارخانه نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی و صادرات این صنایع به خارج از کشور با توجه به ارزش افزوده‌ بالایی که این حوزه دارد، شد.

او عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان درخواست‌هایی در ١٢ زمینه‌ای که پارک فعال است داشته‌اند که صنایع دستی، دیجیتال مارکتینگ، موسیقی درمانی، مشاوره‌های کسب و کار و تولید محتوا از بیشترین آنها بوده است.

به گفته رئیس جهاددانشگاهی فارس، تلاش شده که شرکت‌ها و تیم‌هایی انتخاب شوند که شرایط خلاق بودن و نوآور بودن را داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات امروز فضای مجازی و رسانه با وجود این پارک و پرورش تیم‌های قوی و تولید محتوا و ایجاد بازی‌های بومی قابل رفع است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین حوزه مد و پوشاک را از دیگر ظرفیت‌های موجود در این پارک با رویکرد پوشش ایرانی و اسلامی عنوان کرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل