نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایجاد شورای بافت تاریخی با محوریت اماکن مذهبی

به گزارش سینا پرس فارس، محمد مهندس فرخ زاده؛ با تاکید بر رونق اماکن متعدد مذهبی اطراف حرم های مطهر افزود: با رونق مساجد در بافت های تاریخی باید بر روی افزایش ظرفیت های اسکان مسافران در قالب استفاده از مساجد و حسینیه و الحاقات امامزادگان، کار متمرکزی انجام شود و برنامه منسجمی برای بافت صورت گیرد‌.

وی با بیان اینکه شورای بافت تاریخی با رویکرد بهبود خدمات و رونق اماکن مذهبی و توجه به وضعیت زندگی ساکنین در اطراف حرم شکل می‌گیرد، افزود: تمام بناهای غیر قابل استفاده بایستی به زائرسراها تبدیل و در خدمت زائرین و رونق گردشگری زیارت قرار گیرند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه موج جدید معتادان متجاهر در منطقه شکل گرفته است که باید فکری عاجل در این راستا شود، افزود: جمع آوری ضربتی معتادان متجاهر و انتقال تدریجی مراکز ترک اعتیاد (DIC) و رسیدگی فوری به محرومیت‌های موجود در بافت اطراف حرم توسط قرارگاه محرومیت زدایی، اداره کار، فنی و حرفه ای، کمیته امداد، شورای شهر و شهرداری با همکاری تولیت ها بایستی در اسرع وقت انجام گردد.

فرخ‌زاده ضمن اشاره به اینکه مساجد می‌تواند به یک مرکز کارآفرینی تبدیل شود، تاکید کرد: بافت باید زنده نگه داشته شود تا معضلات در آن برطرف گردد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری با اشاره به اینکه مجموعه زیارتی امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا با مساحت حدود ۱۲۰ هکتار و با بارگذاری ۴۵ هکتار زیتون و ۱۲ هکتار انجیر و همچنین فضای زیارتی مطلوب و امکانات رفاهی و تفریحی منحصر به فرد، نمونه و الگوی موفق توسعه حرم محسوب می شود، افزود: با توجه به کثرت امام زادگان در استان باید نمونه طرحهای جامع زیارتی مشابه این بقعه متبرکه در سرتاسر استان تعریف و خدمات مکمل زیارت به عموم مردم ارائه گردد.
گفتنی است موضوع مدیریت و ساماندهی معضلات اجتماعی و برنامه ریزی برای اجرای طرح ارتقاء امنیتی و محرومیت زدایی به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و فرماندار شیراز محول و مقرر شد آمار دقیق و برنامه ها در جلسه آینده ارائه و تصمیم گیری شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل