نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برپایی نمایشگاه بومی‌سازی در قطار شهری شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، امیر یقطین در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه خط دوم قطار شهری شیراز، با بیان اینکه، عمیق‌ترین نقطه ایستگاهی در خط ۲ قطار شهری شیراز، در میدان امام حسین(ع) واقع شده است، گفت: این ایستگاه، محل تقاطع خطوط یک و ۲ قطار شهری شیراز محسوب می‌شود.

یقطین گفت: هم اکنون اقدامات عمرانی در ایستگاه‌های مختلف و طول مسیر خط ۲ مترو با سرعت ادامه دارد.

او با یادآوری اینکه، عملیات سویل خط ۲ در میدان امام حسین(ع)، بدون تاثیر بر روند بهره‌برداری خط یک، تداوم دارد، گفت: عمق ایستگاه امام حسین(ع) در محل سکوی مسافرگیری خط یک ۱۲ متر و در سکوی مسافرگیری خط ۲، حدود ۳۰ متر است.

مدیرعامل قطارشهری شیراز با اشاره به دشواری‌های اجرای این پروژه در محدوده‌ای پرترافیک، گفت: علاوه بر موضوع ترافیک موجود، عرض کم خیابان مشیرفاطمی و وجود ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری متعدد و عمدتا سازه‌های قدیمی، از مسائل مهم و تاثیرگذار بر روند اجرای پروژه بوده است.

یقطین با بیان اینکه، اجرای خط دوم قطار شهری شیراز، یکی از نمودهای بارز توان فنی و تخصصی مهندسان و متخصصان ایرانی است، گفت: تونل‌های احداث شده در خط ۲ قطار شهری در محدوده خیابان مشیرفاطمی، عریض‌ترین تونل‌ها در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل قطار شهری شیراز همچنین از برپایی نمایشگاهی از محصولات بازمهندسی و بومی شده طی هفته آینده در این سازمان خبر داد و افزود: در این نمایشگاه، ۴۵ محصول خارجی که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان بومی‌سازی و بازمهندسی شده است به نمایش گذاشته می‌شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل