نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ده تغییر کوچک در سبک زندگی برای بهبود سلامتی شما

به گزارش سینا پرس فارس، آیا احساس می کنید که برای بهبود سطح کلی سلامت و تناسب اندام خود وقت ندارید؟ اگر چنین است، اشتباه می کنید. لازم نیست دویدن ماراتن را شروع کنید یا سبک زندگی خود را به طور کامل تغییر دهید تا تناسب اندام و سالم تر شوید. تغییرات کوچک اغلب تمام چیزی است که شما برای بهبود سلامت خود نیاز دارید.

پیاده روی ده دقیقه ای

رفتن به یک پیاده روی کوتاه و سریع بعد از هر یک از سه وعده غذایی روزانه می تواند تناسب اندام شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. عاقلانه است که حداقل سی دقیقه در روز پیاده روی کنید. ده ضرب در سه می شود سی. بنابراین، تنها ده دقیقه پیاده روی بعد از هر وعده غذایی، میزان توصیه شده ورزش قلبی عروقی روزانه را تضمین می کند. هنگام پیاده روی روزانه مطمئن شوید که سرعت خود را حفظ می کنید. هر چه سریعتر راه بروید، برای سلامتی شما بهتر است.

در خانه بخورید

سعی کنید هر یک از سه وعده غذایی روزانه خود را در خانه با استفاده از مواد غذایی کامل تهیه کنید. اجرای این تغییر به دلیل احساس گرسنگی، از خوردن غذا در فست فودها جلوگیری می کند. این بدان معناست که می توانید از انتخاب غذاهای ناسالم یا غذاهای بسیار فرآوری شده خودداری کنید. تهیه غذا در خانه همچنین کنترل بیشتری بر انتخاب غذا و کالری دریافتی به شما می دهد. اگر در دفتر کار می کنید، ناهار خود را شب قبل از هر روز کاری آماده کنید و به یاد داشته باشید که آن را با خود به محل کار ببرید.

یک شام زودتر بخورید

شما باید حدود سه ساعت قبل از خواب از خوردن هر گونه غذایی خودداری کنید. انجام این کار به بدن شما زمان می دهد تا غذایی که خورده اید را هضم کند که کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد. همچنین از گرسنگی به رختخواب رفتن و بیدار شدن در طول شب برای یک میان وعده جلوگیری می کند.

استرس خود را مدیریت کنید

استرس مدیریت نشده می تواند باعث مشکلات متعددی مانند بیماری قلبی، اضطراب، افسردگی، چاقی، سردرد، آلزایمر و مشکلات گوارشی شود. استرس شدید حتی می تواند کشنده باشد. مدیریت استرس می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند.

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای از بین بردن استرس امتحان کنید. برخی افراد متوجه می شوند که فعالیت بدنی به آنها کمک می کند تا آرام شوند. برخی دیگر تمرینات تنفسی، مدیتیشن، مطالعه یا تماشای یک برنامه تلویزیونی سرگرم کننده را ترجیح می دهند. وقتی می‌خواهید استرس را کاهش دهید، فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از آنها لذت می‌برید و به شما کمک می‌کنند تا از تنش راحت شوید.

یوگا و پیلاتس

یوگا و پیلاتس هر دو برای افزایش سطح تناسب اندام شما عالی هستند. آنها می توانند به کاهش استرس، افزایش قدرت عضلانی و سوزاندن کالری کمک کنند. یوگا و پیلاتس نیز از نظر بدنی انعطاف پذیرتر می شوند. می توانید کلاس های یوگا یا پیلاتس را با افراد دیگر انجام دهید. همچنین می توانید هر زمان که بخواهید یوگا و پیلاتس را در خانه انجام دهید. ویدیوهای آموزشی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما کمک می کند اصول یوگا یا پیلاتس را بیاموزید.

به حرکت ادامه دهید

به جای نشستن یا ایستادن کاملاً ثابت، بدن خود را در حرکت نگه دارید. به عنوان مثال، فرض کنید در محل کار روی صندلی اداری خود هستید. در این شرایط، می‌توانید پای خود را از روی صندلی بلند کنید، آن را مستقیماً به سمت بیرون بکشید، و قبل از اینکه دوباره آن را پایین بیاورید، چند ثانیه در وضعیت خود نگه دارید. سپس می توانید این کار را با پای دیگر تکرار کنید. تکرار متناوب این کار در طول روز می تواند به سوزاندن کالری، تقویت قدرت و جلوگیری از کمردرد کمک کند.

پیشرفت خود را ثبت کنید

ثبت پیشرفت خود با تلاش های سلامتی و تناسب اندام به شما انگیزه می دهد که آن را ادامه دهید. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید چند پوند وزن کم کنید. نمودار کاهش وزن به شما یادآوری می کند که چقدر پیشرفت کرده اید و هنوز برای رسیدن به هدف خود باید چه کاری انجام دهید.

انتخاب های بهتری داشته باشید

انتخاب انجام کار درست برای سلامتی به جای بهانه آوردن برای خود، به شما کمک می کند سریعتر به اهداف تناسب اندام خود برسید. به عنوان مثال، هر روز در محل کار به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید، همانطور که سیب را به جای شیرینی انتخاب کنید، در نهایت تفاوت ایجاد می کند. ممکن است فکر کنید انجام یک انتخاب معقول چندان زیاد نخواهد بود. با این حال، انتخاب مداوم گزینه های سالم تر تفاوت زیادی در زمان ایجاد می کند.

یک دوست تناسب اندام بگیرید

اگر به تنهایی ورزش می کنید، ممکن است آن را کاملا کسل کننده بدانید. به همین دلیل عاقلانه است که از یک دوست تناسب اندام برای ورزش کردن با شما استفاده کنید. به عنوان مثال، فرض کنید تصمیم دارید روزانه در ساحل پیاده روی کنید زیرا می خواهید سالم تر شوید. اگر می توانید با شخص دیگری راه بروید، می توانید با او صحبت کنید تا زمان را سپری کنید و ورزش را یکنواخت تر کنید.

سالم تر و شادتر

اکنون می دانید که تناسب اندام و سالم تر شدن نیازی به تغییر زندگی شما ندارد. پایبندی به چند تغییر کوچک تنها چیزی است که برای سالم تر و شادتر شدن نیاز دارید. پس چرا از امروز شروع به اجرای برخی تغییرات نمی کنیم؟ . تو از کاری که کردی خوشحال خواهی شد

ترجمه: فاطمه خداپرست

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل