نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یکسان بودن ژن های مغزاختاپوس و انسان

به گزارش سینا پرس فارس، ژنوم اختاپوس، مانند ژنوم ما، غنی از "ژن های پرش" است که بیشتر آنها غیرفعال هستند. محققان با تمرکز بر روی ترانسپوزون هایی که هنوز قادر به کپی و چسباندن هستند، عنصری از خانواده LINE را در بخش هایی از مغز شناسایی کردند که برای توانایی های شناختی این حیوانات حیاتی است. 

 "کشف عنصری از خانواده LINE، فعال در مغز دو گونه اختاپوس، بسیار مهم است، زیرا به این ایده که این عناصر عملکرد خاصی دارند که فراتر از کپی و چسباندن است، پشتیبانی می کند.

جوزپه پتروسینوگفت: "این شباهت بین انسان و اختاپوس که فعالیت یک عنصر LINE را در جایگاه توانایی های شناختی نشان می دهد، می تواند به عنوان یک مثال جذاب از تکامل همگرا توضیح داده شود. پدیده ای که در دو گونه از نظر ژنتیکی دور، فرآیند مولکولی یکسان به طور مستقل و در پاسخ به نیازهای مشابه توسعه می یابد.

گرازیانو فیوریتو، مدیر بخش زیست‌شناسی و تکامل موجودات دریایی می‌گوید: «مغز اختاپوس از نظر عملکردی در بسیاری از ویژگی‌هایش مشابه مغز پستانداران است. "به همین دلیل، همچنین، عنصر LINE شناسایی شده، کاندیدای بسیار جالبی برای مطالعه برای بهبود دانش ما در مورد تکامل هوش است."

مترجم: امیر محمد مظفری

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل