نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در فارس

 به گزارش سینا پرس فارس، سید موید محسن‌نژاد در جلسه شورای عالی گردشگری فارس گفت: با توجه به اینکه برخی از هتل‌های استان با مشکل مواجه هستند که با رفع مشکل، می‌توانند به چرخه اقامتی بازگردند، گفت: ده هزار نفر در هتل‌های فارس مشغول به کار هستند که چهل درصد از آنها رشته تحصیلی یا رشته‌های مرتبط با این حوزه دارند. 

محسن‌نژاد درخصوص خانه مسافرها نیز افزود: طی فرایند تعریف شده شناسایی، تشکیل پرونده و دریافت مجوز انجام می‌شد اما در حال حاضر براساس دستورالعمل جدید باید ادارات کل میراث فرهنگی به این مسئله ورود کنند. 

او عنوان کرد: پیشنهاد این بود که کمیته‌ای با بخش خصوصی تشکیل شود تا پرونده‌های خانه مسافرها ابتدا آنجا برود و بعد به سمت ادارات کل که در این صورت صدور پروانه با سهولت بهتری انجام بگیرد و از یک ماه آینده کار مجوزها سامان می‌یابد. 

رئیس جامعه هتلداران فارس نیز در این جلسه گفت: سامانه اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته‌های هتلداری دانشگاه شیراز ایجاد و زمینه استخدام آنها در هتل‌ها فراهم شود، چراکه اکنون فارغ‌التحصیلان را نمی‌شناسیم.

 

محمد موذنی، رئیس دانشگاه شیراز نیز در این جلسه در راستای پیشنهاد ایجاد پژوهشکده گردشگری اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان است تا این پژوهشکده ایجاد و برای استفاده بهتر از فرصت‌های موجود از آن استفاده شود. 

موذنی با بیان اینکه دانشکده هتلداری دانشگاه شیراز در ۲ مقطع کارشناسی و ارشد دانشجو می‌پذیرد، گفت: چندین طرح در حوزه گردشگری توسط اساتید دانشگاه انجام شده که نتایج آن در خدمت استانداری قرار گرفته که در این طرح‌ها موانع و مشکلات شناسایی و پیشنهاداتی برای رفع موانع و توسعه گردشگری ارائه شده است. 

او با اشاره به اینکه طرح دیگری با عنوان نظام جامع بازاریابی گردشگری در حال تدوین است که در اختیار استان قرار داده می‌شود، افزود: رشته‌های دیگری نیز مرتبط با موضوع گردشگری در این دانشگاه وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها نیز استفاده کرد. 

موذنی عنوان کرد: زمینه تاسیس و راه‌اندازی پژوهشکده فراهم است تا بتواند خروجی مفیدی برای گردشگری استان داشته باشد. 

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل