نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تکثیر کنه های کوچک هر شب روی صورت انسان ها

به گزارش سیناپرس فارس، تحقیقات جدید دانشمندان نشان دهنده این است که موجودات کوچک هشت پا هنگام خواب روی صورت شما بعد از جفت گیری، تکثیر شوند.

محققان دانشگاه ریدینگ می گویند این کنه ها با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند و روی پوست همه انسان ها قرار هستند و عادات جفت گیری عجیبی دارند.آنها در هنگام تولد منتقل می شوند و تقریباً همه افراد حامل آن ها هستند که تعداد کنه ها در بزرگسالان با بزرگتر شدن منافذ به اوج خود می رسد.

اکنون، دانشمندان زندگی مخفی این موجودات را از ویژگی های بدن تا آینده تکاملی آنها افشا کرده اند. اولین تجزیه و تحلیل کامل DNA نشان می دهد که آنها در حال تبدیل شدن به موجودات ساده شده ای هستند که ممکن است به زودی با ما یکی شوند.

پروفسور آلخاندرا پروتی، یکی از نویسندگان این مقاله، در بیانیه‌ رسانه‌ای می‌گوید: «ما دریافتیم که این کنه‌ها آرایش متفاوتی از ژن‌های اعضای بدن نسبت به سایر گونه‌های مشابه دارند، زیرا آنها با زندگی محافظت شده در منافذ سازگار هستند . این تغییرات در DNA آنها منجر به برخی ویژگی ها و رفتارهای غیرعادی بدن شده است.

بیش از 48000 گونه کنه وجود دارد که دو مورد از آنها روی صورت انسان زندگی می کنند و محققان فقط می توانند آنها را زیر میکروسکوپ ببینند.

این کنه ها یک بدن مخروطی شکل دراز دارند که توسط پاهای ضخیم در یک انتها نگه داشته می شود. انسان‌ها بیشتر از هر حیوان دیگری وقت خود را با موجودات عجیب و غریب می‌گذرانند و آنها حتی با باز نگه داشتن منافذ از پوست در برابر آکنه و جای زخم محافظت می کنند.

محققان می گویند که کنه‌ها از خویشاوندان عنکبوت‌ها هستند و آن‌ها در فولیکول‌های موی ما که سرشان را پایین انداخته و روغن‌هایی که ما ترشح می‌کنیم، دفن شده‌اند.

 آنها در نزدیکی سطح پوست به یکدیگر متصل می شوند. وجود آنها بدون قرار گرفتن در معرض تهدیدهای خارجی، رقابت برای آلوده کردن میزبان ها، یا مواجهه با سایر کنه ها جدا شده است.

کاهش ژنتیکی آنها را قادر می سازد تا با حداقل مجموعه پروتئین ها زنده بمانند بنابراین کمترین دانشمندانی این موضوع را تاکنون در مورد کنه ها مشاهده کردند.

پاهای کوچک آنها تنها توسط سه عضله تک سلولی نیرو می گیرد. کنه ها فاقد محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند و ژنی را که باعث بیدار شدن حیوانات در نور روز می شود را از دست داده اند.

آنها همچنین قادر به تولید ملاتونین «ترکیبی که بی مهرگان کوچک را در شب فعال می کند» نیستند اما با این حال، آنها می توانند با استفاده از ملاتونین ترشح شده از پوست انسان در غروب، به جفت گیری تمام شب خود کمک کنند.

آرایش منحصر به فرد ژنی آنها همچنین منجر به عادت های عجیب جفت گیری آنها می شود. نرها آلت تناسلی دارند که از جلوی بدنشان به سمت بالا بیرون زده است. آنها باید هنگام جفت گیری خود را زیر ماده قرار دهند و در حالی که هر دو به موی انسان می چسبند، جفت گیری کنند.

یکی از ژن‌های آن‌ها معکوس شده است و به آن‌ها آرایش خاصی از زائده‌های دهانی می‌دهد که برای جمع‌آوری غذا بیرون زده‌اند که این به بقای آنها در سنین پایین کمک می کند.

کنه‌ها در دوران جوانی خود نسبت به سنین بزرگسالی سلول‌های بسیار بیشتری دارند که با فرض قبلی که حیوانات انگلی تعداد سلول‌های خود را در اوایل رشد کاهش می‌دهند، مقابله می‌کند.

اندیشمندان اعلام کردند که این فرآیند تکاملی اولین گام برای تبدیل شدن کنه ها به همزیستی است که ارتباط بسیار نزدیکی با میزبان بسیار بزرگتر انسان دارد.

عدم قرار گرفتن در معرض جفت‌های بالقوه که می‌توانند ژن‌های جدیدی را به فرزندان خود بیافزایند، ممکن است کنه‌ها را در مسیر بن‌بست تکاملی و انقراض احتمالی قرار دهد.

این پدیده قبلاً در باکتری‌هایی که در داخل سلول‌ها زندگی می‌کردند مشاهده شده بود، اما هرگز در یک حیوان مشاهده نشد. برخی از دانشمندان تصور می‌کردند که کنه‌ها مقعد ندارند و بنابراین باید تمام مدفوع خود را در طول عمر خود قبل از رها کردن آن در هنگام مرگ جمع کنند و باعث التهاب پوست شوند.

با این حال، مطالعه جدید تأیید کرد که آنها دارای مقعد هستند و بنابراین به طور ناعادلانه برای بسیاری از بیماری های پوستی مقصر شناخته شده اند.

دکتر هنک بریگ از دانشگاه بنگور، یکی از پژوهشگران  این مقاله، می گوید: «میت ها برای خیلی چیزها مقصر شناخته شده اند. "ارتباط طولانی با انسان ها ممکن است نشان دهد که آنها همچنین می توانند نقش های مفید ساده اما مهمی داشته باشند، به عنوان مثال، در باز نگه داشتن منافذ صورت ما."

ترجمه: حمیدرضا ثابت نسب

منبع: studyfinds

خروج از نسخه موبایل