نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دانشمندان چینی با افکار ما به سمت حرکت نیازها پیش می‌روند

به گزارش سینا پرس فارس، وقتی به تله‌کینزی فکر می‌کنید، با استفاده از ذهن خود برای حرکت دادن اجسام در فاصله، به داستان‌های تخیلی ناب فکر می‌کنید، مانند Skywalker در  The Empire Strikes Back یا شخصیت‌های مختلف از X-Men. با این حال، این در واقع چیزی است که دانشمندان روی آن کار می کنند، و برای برخی از آنها، فناوری کلیدی چیزی به نام فرامواد است.

فرامواد به دلیل خواص فیزیکی خارق‌العاده‌ای که دارند، توجه گسترده‌ای را در بسیاری از زمینه‌ها به خود جلب کرده‌اند. این طرح مفهوم جدیدی از طراحی مواد مصنوعی را در اختیار محققان قرار داده است که باعث ایجاد انرژی و سرزندگی در مواد کاربردی پیشرفته شده است. به عنوان همتای دوبعدی فرامواد، فراسطح ها آزادی بی سابقه ای در دستکاری امواج الکترومغناطیسی (EM) دارند.

از طریق برنامه‌نویسی در محل، فراسطح‌های قابل برنامه‌ریزی (PMs) با عملکردهای چندگانه یا قابل تغییر می‌توانند محقق شوند و بیشتر با حسگرها ادغام شوند یا توسط نرم‌افزار از پیش تعریف‌شده هدایت شوند. سازگاری با خود به طور قابل توجهی نرخ پاسخ را با حذف دخالت انسان بهبود می بخشد. 

در مقاله جدیدی که در مجله eLight منتشر شده است، تیم مشترکی از دانشمندان به رهبری پروفسور Shaobo Qu و پروفسور Jiafu Wang از دانشگاه مهندسی نیروی هوایی و پروفسور Cheng-Wei Qiu از دانشگاه ملی سنگاپور اولین گام را به سمت زمان واقعی پیش برده اند. کنترل ذهنی از راه دور و بی سیم متا مواد. مقاله آن‌ها با عنوان «متاسطح کنترل‌شده ذهن از راه دور از طریق امواج مغزی»، چارچوبی را برای تحقق این هدف پیشنهاد می‌کند.

به طور سنتی، مشارکت انسان ها معمولا برای بسیاری از سناریوها ضروری است. یک انسان باید فراسطح را مستقیماً با ذهن خود کنترل کند. همچنین به خوبی ثابت شده است که مغز انسان در فرآیند تفکر امواج مغزی تولید می کند. نویسندگان این نظریه را مطرح کردند که جمع آوری امواج مغزی و استفاده از آنها به عنوان سیگنال های کنترلی فراسطح ها به کاربران این امکان را می دهد که فراسطح ها را با ذهن خود کنترل کنند. همچنین نرخ پاسخ متاسرفیس ها را بهبود می بخشد. این توسعه گامی عظیم به سمت فراسطح های واقعا هوشمند خواهد بود.

مترجم: فتانه حق پرست

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل