نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف بزرگترین دایناسور شکارچی اروپا در جزیره وایت

به گزارش سینا پرس فارس، تحقیقاتی که توسط دیرینه شناسان دانشگاه ساوتهمپتون انجام شد، بقایای یکی از بزرگترین شکارچیان زمینی اروپا را شناسایی کرد: دایناسوری که بیش از 10 متر طول داشت و حدود 125 میلیون سال پیش می زیست.

چندین استخوان ماقبل تاریخ که در جزیره وایت، در سواحل جنوبی انگلستان کشف شد، و در موزه جزیره دایناسور در Sandown نگهداری می‌شد، متعلق به یک نوع دایناسور شکارچی دو پا با صورت کروکودیل بود که به نام اسپینوسوریدها شناخته می‌شوند. لقب "اسپینوسورید صخره سفید" – بر اساس لایه زمین شناسی که در آن یافت شد – یک شکارچی با ابعاد چشمگیر بود.

کریس بارکر، گفت: با قضاوت بر اساس برخی از ابعاد، به نظر می‌رسد که این دایناسور یکی از بزرگترین دایناسورهای شکارچی که تا به حال در اروپا پیدا شده است  شاید حتی بزرگترین دایناسور شناخته شده باشد. مایه شرمساری است که فقط از روی مقدار کمی از مواد شناخته شده است، اما اینها برای نشان دادن یک موجود عظیم کافی است.

اسپینوسوریدها خانواده ای از دایناسورهای تروپود گوشتخوار هستند که در دوره ژوراسیک بوجود آمدند و در دوره کرتاسه به شهرت رسیدند. دیرینه شناسان فسیل های اسپینوسورید را در بسیاری از نقاط جهان از جمله اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و استرالیا پیدا کرده اند.

مترجم: الهام شارخی

منبع: scitechdaily

خروج از نسخه موبایل