نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ارزیابی التیام جراحت حاصل از شکست راوابط عاطفی

به گزارش سینا پرس فارس، در برخی روابط بعضا مشکلاتی رخ می دهد که ارتباط را با شکست روبرو می کند و هر دو طرف را ناراحت یا دلشکسته می کند . در این روابط زن و مرد مانند قبل نمی توانند در رابطه بمانند زیرا آنها احساس سرشکستگی دارند و احساس می کنند در زندگی زناشویی درک نشده اند و به آنها توهین شده است.

برای ارزیابی از این که آیا جراحت حاصل از رابطه التیام پیدا کرده است یا نه، به موارد ذیل باید توجه شود : 

احساس خشم و انزجار از وى
اگر هنوز نسبت به کسی که در رابطه با او شکست خورده اید احساس نفرت، احساس خشم و احساس انزجار می کنيد، به این معنی است که او هنوز در قلب شما مطرح است و هنوز هیجانات و احساسات شما درگیر با او و خاطره اوهستند و ذهن شما را اشغال کرده است، لذا وجود شما آماده پذیرایی از فرد دیگر نیست و نباید به از دواج تن دهید .
 
احساس گناه و مسئولیت
دومین علامتی که نشان می دهد شما هنوز درگیر رابطه پیشین و زندگی قبلی خود هستید؛ احساس گناه نسبت به عملکرد خود و همچنین احساس مسئولیتی که به او دارید بر می گردد. یعنی هنوز رابطه عاطفی قبلی شما پایان نپذیرفته است . لذا تا احساس گناهتان پایان نگرفته و احساس مسئولیت می کنید, تصمیم به ازدواج با فرد  جدیدی نگیرید، چون اثر رابطه قبلی، رابطه جدید شما را تهدید می کند .

احساس رنجش و آزردگی
اگر احساس می کنید دلزده و غمگین هستید و احساس رنجش و آزردگی از وی می کنید مطمئن باشید که او به عنوان یک طرف رابطه در دل شما زنده است ,چون هنوز قادراست رنجش را به شما تحمیل کند و آزارتان دهد . لذا تا اتمام این احساس ازدواج نکنید .
اگر شما درگیر یک رابطه عشقی بوده اید واکنون این رابطه به هر دلیلی به هم خورده است یا این كه زندگی قبلی به طلاق ختم شده است . باید توجه کنید که ٣ علامت فوق در شما وجود نداشته باشد . وجود علائم فوق نشان از این است که در واقع رابطه شما به کلی از بین نرفته است و احساسات ,هیجانات و ذهن شما به نوعی با او درارتباط است. و انرژی شما مصرف او می شود، اگر هنوز خشم، احساس گناه و مسئولیت و احساس رنجش نسبت به کسی دارید یعنی او هنوز 
در قلب شما هست پس به لحاظ ارتباطی که با او دارید، آمادگی رابطه یا ازدواج جدید را ندارید.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل