نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاهها در دانشگاه شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، علی حسینی در مراسم  افتتاح دفتر تعاملات علم و فناوری مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز گفت: از سالیان گذشته بنا بر این  بود که غالبی تهیه گردد تا به عنوان پل ارتباطی با دانشمندان و اساتید خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرد.
حسینی ضمن اشاره به این موضوع که بیش از  نه هزار نفر از افرادی که در خارج از کشور حضور دارند درخواست همکاری دارند، گفت: دفتر نوآوری که امروز در دانشگاه شیراز افتتاح شده  به همین منظور است.
او وظایف دانشگا ه ها را در قبال این گونه دفاتر را این چنین بیان کرد که:  چنین دفاتری با چنین مدل  و ایده ای ضمینه ساز ورود دانشگاهها در این حوزه هستند و ما با نگاه ویژه ای به این طرح ها زمینه ساز توسعه آن ها خواهیم بود.
وی ضمن اشاره به استمرار و پایداری این گونه دفاتر گفت: ما بر اساس قولی که میدهیم تضمین خواهیم کرد در صورت اتمام زمان و اعتبار مجددا اقدامات لازم جهت پایداری این گونه دفاتر را انجام خواهیم داد، زیرا ارتباط و بهره گیری از نظرات و ایده های دانشجویان و اساتید خارج از کشور علاوه بر اینکه نباید قطع گردد بلکه باید افزایش نیز داشته باشد. 
در این مراسم دفتر تعاملات علم و فناوری مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز به‌عنوان اولین  دفتر در دانشگاه‌های کشور افتتاح و در راستای همین امر موافقت‌نامه میان دانشگاه شیراز و مرکز تعاملات علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد شد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل