به گزارش سینا پرس فارس، مقامات آمریکا توییتر را متهم میکنند که در فاصله سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ دادههای کاربرانش را فاش کرده است. این پلتفرم تا کنون در این باره سکوت کرده بود که شماره تلفن و آدرس ایمیل کاربران را که به منظور تایید هویت دو مرحلهای استفاده میشود در اختیار شرکتها قرار داده تا از آن برای تبلیغات هدفمند و متمرکز بر افراد استفاده کنند.
رییس اداره رقابت اقتصادی آمریکا گفته است: «توییتر از شماره تلفن و آدرس ایمیل تنها برای حفاظت از حساب کاربری افراد استفاده نکرده بلکه آنها را برای ارسال تبلیغات هدفمند استفاده کرده است.» در مجموع ۱۴۰ میلیون کاربر توییتر قربانی این روش شدهاند.
توییتر در پاسخی رسمی این اتهامات را رد کرده و رییس بخش حفاظت از دادههای این پلتفرم گفته است: «برخی از ایمیلها و شماره تلفنهایی که برای امنیت کاربران ثبت شده بود سهوا برای اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفته است.»
به گفته دامین این مشکل در سپتامبر ۲۰۱۹ رفع شده است.توییتر در آن زمان اما برای هفتههای متمادی تنها اطلاعات ناقص در این باره منتشر میکرد. کارشناسان امنیتی نگران این مسئله هستند که خود این فرآیند و پردازش عمومی آن بتواند اعتماد کاربران را به احراز هویت دو عاملی که اکیدا توصیه شده است، تضعیف کند.
گزارش: محمدرضا قشقایی زاده