آغاز بررسی وضعیت سلامت در کشور از هفته آینده

به گزارش ایرنا، دکتر رویا خبیری روز چهارشنبه در نشستی در جمع خبرنگاران هدف از اجرای این طرح موسسه ملی تحقیقات سلامت را مطالعه وضعیت شاخص سلامت مردم کشور پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این مطالعه در مورد شاخص چندگانه سلامت و جمعیت در کشور اجرا می شود، افزود: مطالعه شاخص چندگانه، بسیاری از شاخص های بهداشت را مشخص می کند.
عضو هیات علمی موسسه ملی تحقیقات جمهوری اسلامی اظهار کرد: در این طرح همچنین نگاه به وضعیت سلامت مردم از جنبه های تغذیه، رفتارهای باروری و ناباروری مورد بررسی قرار می گیرد.
خبیری با بیان اینکه آموزش پرسشگران شرکت کننده در این طرح از هفته جاری آغاز شده است، افزود: 35 هزار خانوار در این مطالعه مورد نظرسنجی قرار می گیرند. 
خبیری ادامه داد: در این مطالعه وضعیت سلامت چهار گروه زنان، کودکان زیر پنج سال، سایر کودکان و مردان در خانواده ها بررسی و از هر کدام از گروه ها، سوالات متنوعی پرسیده می شود.
عضو هیات علمی موسسه ملی تحقیقات جمهوری اسلامی ایران گفت: همچنین در این مطالعه فهرستی از اسامی کودکان زیر پنج سال برای اندازه گیری قد و وزن به مراکز بهداشتی ارایه می شود تا خدمات لازم را دریافت کنند.
خبیری اظهار کرد: این مطالعه با همکاری این موسسه و پژوهشکده مرکز آمار ایران و به سفارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود. 
وی افزود: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز حمایت خود را از اجرای این طرح اعلام کرده است.
موسسه ملی سلامت جمهوری اسلامی، مرکزی است که برای دیده بانی وضعیت سلامت، تولید و ترویج بکارگیری شواهد علمی مورد نیاز برنامه ریزان و سیاست گذاران سلامت در سطح ملی ایجاد شده است.
این موسسه در چشم انداز 1404 در پنح سال آینده به عنوان دیده بان سلامت کشور اصلی ترین مرجع و مشاور تامین شواهد علمی برای تصمیم گیران سلامت در کشور و دیده بانی منطقه شناخته می شود و از این طریق مجریان را در دستیابی به جامعه سالم یاری می کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا