نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اهمیت دادن به هنرمندان، شاخصه ی اصلی پارک علوم و فناوری های نرم

به گزارش سینا پرس فارس، محمد حسین ایمانی خوشخو چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در اجلاس سراسری روسای پارک‌های علم و فناوری کشور که به میزبانی پارک علم و فناوری فارس و با حضور معاونان وزارتخانه‌های صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، به ابتکار وزارت علوم در حوزه فرهنگ و هنر به جهت اختصاص یک پارک به علوم و فناوری های نرم و صنایع نرم فرهنگی اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به پر آوازه بودن شهر شیراز به شهر شعر  و شعور و موسیقی  خاطر نشان کرد: اصحاب هنر با برداشت آنکه باید پول باشد تا کارفرهنگی انجام شود افزود: هنرمندان بیشتر خود اشتغال زا هستند و در منزل فعالیت میکنند.

رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگس جهاد دانشگاهی خواستار خارج شدن هنرمندان از فعالیت هنری درمنزل شد و از مسئولان خواست،که در شهرک های صنعتی به این هنرمندان کارگاه اختصاص داده شود و در صورت ایجاد کارگاه، هنرمند میتواند با 10 شاگرد فعالیت  کند، و این پروسه، خود اشتغال آفرین است.
 
رییس خبرگزاری سینا در دیگر بیان خودبه بحث مهارت محوری در حوزه هنراشاره کرد و افزود: ما در این حوزه  راحت تر میتوانیم در کنار  سازمان فنی و حرفه ای  اهداف خود را  پیش ببریم و در ادامه گریزی به مالکیت فکری نیز زده و عنوان داشت مالکیت فکری یک کار بزرگ و در حال انجام است و نسبت به این موضوع اظهار امیدواری کرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل