شست وشوی پاها با ماشین خودکار

ایمان مرادی، کارشناس ارشد مکانیک و مخترع این دستگاه ( پاک پا )در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس درخصوص ضرورت ساخت این دستگاه گفت: امروزه علم پزشکی ثابت کرده است، یکی از علت های شیوع بیماری های قارچی و پوستی پا و همچنین بوی نامطبوع آن، تعرق زیاد و ماندن پا برای مدت طولانی در کفش و شست و شو ندادن آن است. از سوی دیگر پا قلب دوم انسان شناخته شده و لازمه کار آن، سلامتی است. همچنین در فرهنگ اسلامی نیز به نظافت و پاکیزگی سفارش زیادی شده است. در نتیجه عوامل فوق ما را بر آن داشت تا ماشینی طراحی کنیم که در کمترین زمان، بدون تماس مستقیم هر گونه وسیله شوینده برای ابتلا نشدن به بیماری های پوستی، توسط واترجت، پا را شسته و سپس خشک کند.

وی رفع بوی نامطبوع پا، ایجاد احساس طراوت و شادابی، اهمیت مذهبی و دینی، جلوگیری از بیماری های قارچی و پوستی، آسانی کار نسبت به دشواری شست و شوی دستی، کاهش مصرف آب، کاهش زمان شست و شوی، کاهش مرطوب بودن پا پس از شست و شوی و پیشگیری از انتشار بیماری های قارچی و پوستی را از مهمترین مزایای استفاده از این سیستم برشمرد و درباره عملکرد این دستگاه اظهار کرد: پا به محض ورود به دستگاه توسط فرمان چشم الکترونیکی واتر جت روشن شده و در دو مرحله شستن با مایع صابون مخلوط با آب و شست و شوی مجدد با آب معمولی شست و شو می شود و پس از آن توسط خشک کن، رطوبت پاها خشک می شود؛ در این دستگاه عملکرد واتر جت، مراحل شست و شو، خشک کن پا و چشم الکترونیکی توسط سیستم کنترل و مراحل شست و شو به وسیله صفحه راهنما به کاربر نمایش داده می شود.

این مخترع به وجه تمایز این دستگاه نسبت به نمونه های مشابه خارجی اشاره کرد و گفت: نمونه های خارجی خشک کن ندارد و برای شست و شو  از فرچه و برس استفاده می شود. این کار می تواند باعث انتقال بیماری پوستی و قارچی شود. همچنین قیمت این دستگاه نسبت به نمونه های مشابه خارجی کمتر و کیفیت و امکانات آن بیشتر است.

گفتنی است ماشین پاشوی اتوماتیک پاک پا هم اکنون به ثبت اختراع رسیده و مرحله نیمه صنعتی اش را سپری می کند.  

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا