نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهار نارنج هویت طبیعی شهر شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، افسانه خواست خدایی عضو و ناظر شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: طرح پویش بهار نارنج بر اساس سیاستگذاری که در حوزه  کاشت و احیاء درختان اصیل و سازگار با آب و هوای شهر شیراز  در دستور کار سازمان قرار گرفته است و این طرح را موثر در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری  با اولویت مناطق کم برخوردار تر از فضای سبز دانست.

خواست خدایی افزود:  در اجرای این طرح سه حوزه خیابان ها و معابر ،منازل شهروندان ، باغات و پارک ها مد نظر قرار گرفته اند که در چندین مرحله تا پایان سال انجام خواهد گرفت.

او با بیان اینکه اجرای بخشی از این طرح بصورت  تحویل درب منازل  با  همکاری شوراهای محلات صورت می گیرد تا  شهروندان ضمن کاشت در حفظ و نگهداری آن ها نیز مشارکت نمایند ودر نهایت در سازمان سیما و منظر برای هر نهال شناسنامه ای صادر خواهد شد تا نظارت هوشمند بر فضای سبز را تسهیل نماید.

وی افزود: بر اساس پیش بینی و سیاست گذاری های انجام شده، پویش بهار نارنج با هدف کاشت ۱۰۰ هزار اصله نارنج  تا پایان سال جاری مزین به نام شهداء  گرانقدر انقلاب و مدافع حرم توسط سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری با همکاری مناطق یازده گانه شهرداری و شهروندان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل