نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کشف کارگاه سفالگری روم باستان در مصر

به گزارش سینا پرس فارس، باستان شناسان وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر تعدادی ساختمان از جمله یک کارگاه حاوی گروهی از کوره ها را در این مکان کشف کردند. این وزارتخانه در بیانیه ای ترجمه شده اعلام کرد که دو مورد از آنها در صخره کنده شده و یکی در شرایط عالی باقی مانده است.

طبق گفته مرکز تحقیقات هنر کلاسیک دانشگاه آکسفورد، کارگران باستان عمدتاً از این مکان برای ساخت آمفورا استفاده می کردند – ظروف دو دستی با گردن باریکتر از بدنه اصلی که برای ذخیره و حمل و نقل کالاهایی مانند روغن و غلات استفاده می شد.

مصطفی وزیری، دبیر کل شورای عالی آثار باستانی، در بیانیه ای گفت: در دوران بیزانس (330 تا 1453 پس از میلاد)، مدت ها پس از پایان تولید سرامیک در این مکان، ساختمان ها احتمالاً برای هدف دیگری مورد استفاده قرار می گرفتند: تولید آهک. باستان شناسان همچنین گورهایی را کشف کردند که حفره های تدفین آن در صخره حفر شده بود که نشان می دهد این مکان بعدها به عنوان گورستان در دوره قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از قبرها بقایای یک زن باردار را در خود جای داده بود.

باستان شناسان همچنین یک انباری را کشف کردند که حاوی ظروف پخت و پز و ظروف غذاخوری بود. تعدادی از ساختمان های آهکی به احتمال زیاد به عنوان محل سکونت موقت کارگران در محل مورد استفاده قرار می گرفتند. یک اتاق با یک سکوی برجسته و بقایای مجسمه های سفالی کشف شد که نشان می دهد احتمالاً از آن برای تشریفات استفاده می شده است. برخی از این مجسمه ها نشان دهنده خدای هارپوکراتس، شکل نوجوانان هوروس خدای سر شاهین است. طبق این بیانیه، اتاق دیگری که دارای اجاق گاز و بقایای آمفوراهای حاوی استخوان های ماهی بود، به احتمال زیاد برای پخت و پز و فروش غذا استفاده می شد.

مترجم: امیر محمد مظفری

منبع: livescience

خروج از نسخه موبایل