نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بروکراسی اداری دغدغه شرکت های دانش بنیان

به گزارش سیناپرس فارس، رهبر انقلاب در سخنرانی خود در روز نخست نوروز ۱۴۰۱ در تبیین شعار سال جدید، تنها راه دستیابی به پیشرفت عادلانه و حل مشکل فقر را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان خواندند و در ادامه صحبت‌های خود به افزایش تعداد این نوع از شرکت‌ها تاکید کردند.

خبرنگار سینا پرس فارس در راستای شعار امسال به گفت و گو با مدیر عامل موسسه مهر کتاب قاصدک پرداخت.

محمد رضا نیازمند در ابتدا نگاه ویژه رهبر انقلاب به شرکت‌های دانش بنیان را در سال جدید انگیزه مضاعف خود و همکارانش خواند و گفت: این در حالی است که موسسه مهر کتاب قاصدک جزء ۲۰ صنعت خلاق کشور و دانش بنیان نوع ۳ شناخته می‌شود.

وی اعتماد بیش از پیش به شرکت‌های دانش بنیان را نقطه عطفی خواند و خاطر نشان کرد: ما میتوانیم هم تولید ثروت و هم تولید علم داشته باشیم.

بنیان گذار پلتفرم قاصدک در ادامه به بیان رسالت این موسسه پرداخت و گفت: چندین فعالیت در این موسسه صورت می‌پذیرد که مهمترین آن اپلیکیشن کاملا نوآورانه «قاصدک» است.

نیازمند اضافه کرد: این پلتفرم به شکلی متفاوت و به بهترین شکل ممکن خدماتی را با محوریت کتاب به مخاطبان عرضه می‌کند.

این دانشجو دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران عنوان کرد: این نرم‌افزار شبیه به یک مرکز عمل می‌کند که تمامی ناشرین سراسر کشور می‌توانند به آن متصل شده و اطلاعاتشان را در آن بارگذاری کنند.

وی این نرم افزار را بسیار مناسب برا عاشقان کتاب دانست و گفت: دوستداران کتاب با مراجعه به این نرم افزار بر اساس نقشه نزدیک ترین کتابفروشی به محل زندگی خود را پیدا می‌کنند می توانند کتاب مد نظر خود را از آنجا یا هر کتاب فروشی دیگری در سراسر کشور انجام دهیم.

نیازمند قابلیت مقایسه قیمت را از دیگر ویژگی های این نرم افزار دانست و افزود: نکته قابل اهمیت دیگر این بوده که با این پلتفرم خواب کتاب در حال از بین رفتن است زیرا دسترسی‌ها به کتاب زیاد شده و مردم به سادگی می‌توانند کتاب مد نظر خود را تهیه کنند.

بنیان گذار پلتفرم قاصدک عنوان کرد: بحث این را داریم که هر چیزی که در حیطه کتاب و کتابخوانی باشد را از تولید محتوا تا خرید را پوشش داده و مروج کتاب باشیم.

وی از دریافت جایزه کتاب سال ۱۴۰۰ به عنوان دیگر افتخارات این پلتفرم دانست و در ادامه به بحث میزان اشتغالزایی این موسسه پرداخت و گفت: ما از سال ۱۳۹۸ شروع به کار کردیم و در سال ۱۳۹۹ به عنوان موسسه درآمدیم.

نیازمند اضافه کرد: در ابتدا سه نفر بودیم و رفته رفته با بزرگتر و حجیم تر شدن کارها این موسسه را زیر نظر اداره ارشاد ثبت کردیم و در حال حاضر پنج نیرو به صورت مستقیم و ۱۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم با این موسسه کار می‌کنند.

این دانشجو دکتری دانشگاه تهران در پایان گریزی نیز به دغدغه‌های خود و همکارانش زد و گفت: دغدغه تمامی شرکت‌های دانش بنیان این بوده تا روند های دست و پاگیری اداری به حداقل برسد چون تمام تمرکز این دست از شرکت‌ها باید روی کارشان باشد تا بتوانند چابک‌تر کار کنند.

وی دغدغه‌های مالی و مکانی را از دیگر موارد عنوان کرد و عنوان کرد: با وجود حمایت میتوانیم بسیار بهتر از قبل کار کنیم.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل