نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رسانه ها ارزش‌ها را ترویج و تقویت کنند

به گزارش سینا پرس فارس، حجت‌الاسلام محمودی‌زاده در مراسم افتتاح پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت امام حسن(ع)، عزت و بزرگی را منوط به قرار گرفتن در دایره اتصال به خداوند دانست.

محمودی‌زاده جایگاه رسانه از دیدگاه اسلام را ویژه توصیف و با تاکید براینکه عالی‌ترین رسانه قرآن کریم است، افزود: پیامبر اسلام(ص) با رسانه قرآن توانست به مدت بیست و سه سال عرب جاهلیت را علیرغم همه مسائل و مشکلات در قالب یک اجتماع صمیمی گرد هم جمع کند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس، رحمت گستری را یکی از اصول بیان کرد و خاطرنشان کرد که فعالان رسانه باید دقت کنند که با کار رسانه‌ای دیگران را به سمت رحمت الهی جذب کنند نه به طرف خشم الهی سوق دهند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

او از اصحاب رسانه خواست که جایگاه ویژه قرآن را مورد توجه قرار داده و مفاهیم این کتاب آسمانی را درک کنند و سپس به تشریح  دیگر اصول رسانه تراز انقلاب اسلامی از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: اصل حق‌محوری دیگر اصول است.

وی با اشاره به آیه ۴۳ از سوره مبارک فصلت، علت برتری قرآن به‌عنوان یک رسانه که باطل به آن ورود نمی‌کند را حق‌محوری بیان کرد ورحمت‌گستری را یکی دیگر از این اصول دانست وافزود فعالان رسانه باید دقت کنند که با کار رسانه‌ای دیگران را به سمت رحمت الهی جذب کنند نه به طرف خشم الهی سوق دهند.

این مقام مسئول در سپاه، اصل دیگر را طاغوت‌ستیزی دانست و افزود: رسانه باید ضمن حرکت در مسیر تبیین شده از سوی پروردگار، طاغوت را نفی کند. بنابراین، باید دقت کرد که آیا امروز رسانه در این مسیر حرکت می‌کند یا تیشه به ریشه انقلاب می‌زند.

محمودی‌زاده همچنین دیگر اصل مدنظر را دفاع از ارزش‌ها بیان کرد و افزود: رسانه باید ارزش‌ها را ترویج و تقویت کند، سنت‌های زیبای اسلامی و ایرانی بسیار زیادی که در جامعه وجود دارد، وی،  تقویت سبک زندگی اسلامی را کاری ارزشمند دانست که رسانه در تراز انقلاب و نظام اسلامی باید در راستای ترویج آن بکوشد.

او در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه عزت و بزرگی منوط به قرار گرفتن در دایره اتصال به خداوند است، گفت: عزت و بزرگی به انتسابات فامیلی یا داشتن مناصب مدیریتی نیست بلکه کسی که به خداوند وصل شد، موفق، عزیز و بزرگ خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل