نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تسریع در صدور مجوز شرکت های دانش بنیان

به گزارش سینا پرس فارس، بابک دایی با بیان اینکه سیاست کلان ما حمایت از تولید به ویژه شرکت دانش‌بنیان است، گفت: یکی از مشکلات دیرینه بوروکراسی اداری و بحث مجوزها است.

دایی  افزود، ۹۴ فقره مشکلات قوانین مخل کسب و کار احصا شده است و این مشکلات را به سطح ملی اعلام کرده ایم تا مشکلات مخل کسب و کار در قوانین اصلاح شود و کسب‌وکارها به ویژه در زمینه دانش‌بنیان تسریع شود.

وی اضافه کرد، از ۵ فروردین ماه امسال مجوز دستی صادر نمی گردد و صدور کلیه مجوز ها به صورت الکترونیکی می باشد و این اقدام به جهت  کاهش زمان دریافت مجوزها در نظر گرفته شده است.

او در خصوص تسهیلات و اتمام زمان آن جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ۶۷ طرح در حوزه دانش‌بنیان با دوازده میلیارد تومان را بررسی کردیم که تسهیلات آن پرداخت میشود و تسهیلات در سال جدید نیز قابل پرداخت است.

مدیرکل دارایی فارس در پایان با تایید مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: پنجره واحد تولید دانش‌بنیان را راه‌اندازی می‌کنیم که هر نوع مشکل در این پنجره را به صورت مصداقی حل و فصل خواهیم کرد، همچنین وی پیشنهاد ایجاد یک کارگروه تخصصی با حضور شرکت‌ها را ارایه کرد تا مشکلات حوزه دارایی و مالیات در این کارگروه به صورت مصداقی حل شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل