نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تلاش واحد‌های فناور دانشگاه علوم پزشکی شیراز در رونق تولیدات دانش بنیان

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» توضیح داد: این آمار، بر اساس محصولات ثبت شده در «سامانه اطلاعات فعالیت‌های توسعه فناوری» و حاصل کوشش تعداد ۱۱۷واحد فناور مستقر در مراکز رشد دانشگاه است.

او در ادامه گفت: این واحدهای فناور، زیرمجموعه ی شش مرکز رشد بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی و طب سنتی، فرآورده های دارویی، سلول های بنیادی و مهندسی بافت بوده و زیر نظر معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مشغول به فعالیت هستند.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس افزود: مجوز راه اندازی پارک فناوری سلامت این دانشگاه، از شورای گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دریافت شده است که نویدبخش بهبود شرایط برای فعالیت واحد‌های فناور و شرکت های دانش بنیان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به نامگذاری سال۱۴۰۱ به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیان کرد: اندیشه ورزی و برنامه ریزی برای تحقق هر چه بیشتر و بهتر این شعار را، به عنوان یک اولویت، شروع کرده ایم و امید داریم که به یاری خداوند متعال و همت نخبگان، امسال شاهد حرکت جهشی دانشگاه در این زمینه باشیم.

 

خروج از نسخه موبایل