نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تبدیل برج علم و فن آوری لارستان به مرکز تعاملات بین المللی

به گزارش سینا پرس فارس، فرزاد قناعت پور با اشاره به اینکه، مجموعه رشد و فن آوری لارستان از سال 93 مجوز گرفته و مشغول فعالیت است و از جمله مراکز اقماری پارک علم و فن آوری فارس است، افزود : از سال 93 با حداقل ها شروع کردیم . اما لارستان با ظرفیتی که داشت شأنش این نبود که با حداقل ها ادامه دهیم . قطعا خیر و برکت وجود خیرین  خیلی توانست کمک کند تا این گام هایی که برداشته شده با قدرت بیشتر تقویت شده و ادامه یابد .

قناعت پور افزود: ما دو چشم انداز برای مرکز رشد تعریف کرده ایم: اول این که منطقه به قطب فن آوری جنوب استان فارس تبدیل شود، دوم تبدیل به کریدور صادرات محصولات دانش بنیان .

وی در ادامه گفت، برای تحقق هدف اول با توجه به شرایط کشور ما نیاز به کمک و مشارکت خیرین داشتیم . تنها مجموعه ای که ندای ما را لبیک گفت بنیاد نیک اندیشان هاشمی بود که خود نشان دهنده ی نگرش علمی ، درست و زمان شناسی این مجموعه است . که انصافا تاکنون سنگ تمام گذاشته اند . امروز به جایی رسیده ایم که از مرکز علم و فن آوری یک پله بالاتر آمده ایم و ساختمان شده برج علم و فن آوری . برج علم و فن آوری همه جا وجود ندارد . در  تعداد محدودی از شهرستان ها وجود دارد ، حتی در شیراز هم در حال ساخت است که هنوز آماده نیست . وقتی اینجا افتتاح گردد . اولین برج علم و فن آوری در فارس خواهد بود . از برکت کار خیران ، فارس تنها استانی خواهد بود که دو برج علم و فن آوری دارد. این مجموعه می تواند به شهرستان های جنوب فارس خدمات رسانی کند . و در حال پیگیری هستیم که این مرکز تبدیل به مرکز تعاملات بیین المللی گردد.

هدف از  تشکیل و خدمات مراکز علم و فن آوری :

او ادامه داد، در واقع مراکز رشد و پارک های علم و فن آوری برای کمک به اشتغال زایی در ایران ایجاد شده اند. یعنی مساله اصلی مراکز رشد و فن آوری در کنار آموزش و پژوهش مساله اشتغال است . یعنی همان جوان هایی که در دانشگاه ها در حال تحصیل بوده و ایده های نو دارند برای این که بتوانند این ایده ها را وارد بازار کنند ، در مراکز رشد و فن آوری مستقر شده و یک سری حمایت ها از آن ها می شود تا بتوانند کسب و کارشان را راه بیندازند . مثلا دفتر کار با قیمت ارزان، یا وام های اشتعال زایی با بهره های کم در اختیارشان قرار می گیرد . آن ها می توانند محصولاتشان را در نمایشگاه ها با حداقل هزینه ارایه نمایند. حتی اگر خودشان در نمایشگاهی شرکت کنند که مورد تایید ما باشد ، این امکان برای ما وجود دارد که بخشی از هزینه ها را به آن ها برگردانیم . خیلی از نمایشگاه ها هم خود مرکز رشد برگزار می کند که شرکت ها می توانند رایگان محصولاتشان را به نمایش بگذارند . حتی معافیت های مالیاتی نیز برای آن ها در نظر گرفته می شود . تمام چیزهایی که بیان شد در لار تجربه و اجرایی شده است . مثلا شرکتی برای شرکت در نمایشگاه بین المللی در امارات 27 میلیون تومان هزینه داشت . چون شرکت دانش بنیان بود 20 میلیون تومان آن را معاونت فن آوری کمک کرد . ما هم چهار میلیون تومان از طریق خیر به او کمک کردیم . این شرکت عملا با سه میلیون تومان در نمایشگاه بین المللی شرکت کرد و محصولاتش را به نمایش گذاشت . مساله اصلی ما کمک به اشتغال نو ، دانش بنیان و کمک به توسعه فن آوری است.

 گفتنی است این مجموعه با بیش از 300 متر زیر بنا  شامل ، سالن همایش  ، فضای نمایشگاهی در زیر زمین ساختمان . دو سوییت مجزابا دو اتاق در هر سوییت برای استراحت مهمانان ،  سالن برگزاری دوره های آموزشی و 30 اتاق برای استقرار شرکت ها که با اجاره بسیار پایین در اختیارشان قرار می گیرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل