نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بزرگترین نیاز کودکان نیاز به محبت است

به گزارش سینا پرس فارس، پدر و مادر در طول روز با مشكلات زيادي سر و كله ميزنند و مانند يك بالغ و عاقل رفتار ميكنند، با دیگران درعين عصبانيت لبخند ميزنند، در عين خستگي وظايف خود را انجام ميدهند، اما به فرزند خود كه ميرسند تازه به ياد حق و حقوق از دست رفته، خستگى ها يا عصبانيت خود مي افتند.

گاهى كودكان تبديل به كيسه بوكس والدين خود ميشوند، گاهى ما بزرگسالان ديوارى كوتاه تر از ديوار بى پناهى كودكان پيدا نميكنيم.

آنها كه زورى ندارند، نه ما را ترك ميكنند نه از ما شكايت ميكنند نه ما را تنبيه ميكنند، آنها محتاج ما هستند، اين ما هستيم كه طلبكار آنها هستيم. و از كودكان انتظار داريم "تو ديگه شروع نكن، حوصله ندارم، ساكت"

کودک موجودی است استثنایی که باید به آن عشق داد و عشق وبزرگترین نیاز او نیاز به محبت است، از کنار خواسته های کوچکش نباید آسان گذشت پاسخ به این نیازها, پاسخ به امنیت کودک است.
 
فراتر از آن چیزی که فکر میکنید، میفهمد و راحتر از آن چیزی که فکر میکنید آرام میگیرد، با او حرف بزنید هر چند که زبان شما را نفهمد و او را لمس کنید هر چند که پاسخی نگیرید.

 مطمئن باشید پاسخ نگاه ها و مهربانی هایتان را روزی به شما خواهد داد زیباتر و حساستر از آن چیزی است که می اندیشید، او را دریابید چرا که او…تنها یک کودک است.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل