جهش ژنتیکی، کلید بقای مرجان ها

مرجان ها می توانند در آب های اسیدی نیز به زندگی ادامه بدهند. محققان موسسه اقیانوس شناسی وودز هول (Woods Hole) در ماساچوست موفق به کشف جوامع مرجانی در بین جزایر سنگ آهک در منطقه پالائو (Palau) شدند. این جوامع مرجانی که در آب های اسیدی زندگی می کنند.

این نتایج برای زیست شناسان بسیار امیدوار کننده است. محققان امیدوارند که این پدیده فقط مختص این ناحیه نباشد و در صخره های دیگر در سراسر جهان نیز وجود داشته باشد. علاوه بر این هنوز مشخص نیست که این مرجان های مقاوم در برابر حرارت بالای آب می توانند در برابر اسیدی بودن آب نیز دوام بیاورند یا خیر.

بر اساس گفته های پروفسور بیکر، از دانشگاه میامی واقع در فلوریدا، یادگیری درباره چگونگی مقاومت این مرجان ها در برابر تغییرات آب و هوایی می تواند فرصت های جدیدی را برای انسان ایجاد کند. کسب اطلاعات بیش تر درباره اهمیت ژن های مقاوم در برابر حرارت و همچنین شناسایی صخره های مقاوم در برابر تغییرات محیطی می تواند به شناسایی صخره هایی که در صد سال بعد در برابر انتشار کربن مقاوم خواهند ماند کمک بزرگی بکند.

به علاوه زیست شناسان ممکن است بتوانند مرجان های مقاوم در برابر حرارت و اسیدی شدن را پرورش داده و به صخره هایی که در حال دست و پنجه نرم کردن با گرم شدن آب های اطراف خود هستند، پیوند بزنند. این استراتژی ممکن است برای مقاوم شدن صخره ها در برابر گرمای محیط بسیار مفید باشد.

اما سوالی که هنوز به آن پاسخ داده نشده این است که اگر ما میزان کربن های وارد شده به اتمسفر را کاهش ندهیم این صخره ها چگونه دوام خواهند آورد؟