نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تابوت قرن چهاردهم در کلیسای جامع نوتردام پیدا شد

به گزارش سیناپرس فارس، باستان شناسان در کلیسای نوتردام پاریس، که نزدیک به سه سال پیش آتش گرفت، یک تابوت سربی که قبلاً ناشناخته بود، متعلق به قرن چهاردهم را به همراه سایر تدفین ها کشف کردند.

در آخرین مرحله مرمت، کارگران قصد داشتند داربست هایی را قبل از بازسازی گلدسته سوخته کلیسای جامع در آن مکان بگذارند. با این حال، قبل از اینکه کارگران بتوانند داربست را برپا کنند، باستان شناسان محل را بررسی کردند تا آثاری را که ممکن است آسیب ببینند، جستجو کنند. در طول حفاری، که از 2 فوریه آغاز شد و تا 25 مارس ادامه خواهد داشت، تیم بر روی گذرگاهی متمرکز شد،  که در آن کف به طور عمود بر ساختمان اصلی کشیده شده و یک صلیب را تشکیل می دهد.

این گذرگاه با یک لایه سنگی پوشانده شده بود که قدمت آن به قرن هجدهم می رسد. در زیر این لایه سنگی، باستان شناسان "دفینه های زیادی" از لایه های مختلف پیدا کردند که نشان می دهد این نقطه برای مدت طولانی به عنوان محل دفن مورد استفاده قرار می گرفته است. این تدفین‌ها مربوط به قرن چهاردهم است و در خاک‌هایی قرار دارند که ممکن است به اوایل قرن سیزدهم بازگردد.

مشخص نیست چه کسی در تابوتخانه دفن شده است، اما احتمالاً شخص مهمی بوده است وویژگی ها و مکان تابوت حاکی از آن است که بقایای "یک مقام عالی رتبه" در آن نگهداری می شود.

ترجمه: محمدرضا قشقایی زاده

منبع: www.livescience.com

خروج از نسخه موبایل