نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهره برداری سه پروژه سلامت در بیمارستان نمازی شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، استاندار فارس در حاشیه این آیین، بیمارستان نمازی را به عنوان یک بیمارستان مرجع ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی درمانی به مردم جنوب کشور عنوان کرد و از تلاش مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مشارکت خیرین در ارتقای سطح ارایه خدمات سلامت قدردانی کرد.

 
دکتر «محمد هادی ایمانیه» با بیان اینکه بیمارستان نمازی شیراز نه تنها به جنوب کشور، بلکه به استان‌های همجوار و سراسر کشور نیز خدمات سلامت ارائه می دهد، از راه اندازی و بهره برداری از سه پروژه سلامت در این مرکز درمانی که بسیاری از اقدامات مهم پزشکی در آن انجام می‌شود، خبر داد.

او با اعلام اینکه هزینه اعتباری این سه پروژه سلامت نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان است، ادامه داد: دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایسی دست کم روزانه به ۱۰۰ بیمار خدمات تشخیصی درمانی ارائه می دهد و بیماران می توانند به وسیله این دستگاه ها از بیماری‌های خود آگاه شوند.

 
دکتر ایمانیه درباره دستگاه آنژیوگرافی عمومی نیز توضیح داد: این دستگاه برای تشخیص بیماری های عروقی، مغز و اعصاب، سیستم عروق مرتبط با شکم، افرادی که دچار بیماری های سکته مغزی و مشکلات مرتبط با کلیه و ارگان های داخل شکم می شوند، کاربرد دارد.

تاکید استاندار فارس بر مشارکت خیرین برای خرید دستگاه های سی تی اسکن و سونوگرافی مورد نیاز بیمارستان نمازی

او با قدردانی از خیرین تامین سلامت استان فارس که همیشه در کشور پیشتاز بودند، از آنان خواست تا همچون گذشته در تامین تجهیزات و خرید دستگاه های مورد نیاز این مرکز آموزشی و درمانی مانند سی تی اسکن و سونوگرافی نیز مشارکت داشته باشند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه هزاران دانشجوی این مرکز آموزشی درمانی، آموزش خود را مدیون اساتید و خیرین به ویژه مرحوم نمازی هستند تاکید کرد: خیرین تامین سلامت در تمامی ارائه این خدمات به مردم و اجر معنوی آن سهیم هستند.

 
بهره برداری از پیشرفته ترین تکنولوژی تصویربرداری پزشکی هسته‌ای در بیمارستان نمازی شیراز

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه دستگاه اسپکت سی تی بیمارستان نمازی از پیشرفته ترین تکنولوژی های تصویربرداری پزشکی هسته‌ای است که سبب افزایش چشمگیر کیفیت تشخیصی اسکن های هسته ای می شود، افزود: این دستگاه که در بخش پزشکی هسته ای بیمارستان نمازی شیراز به بهره برداری رسید، جزو آخرین تکنولوژی موجود از این نوع دستگاه در کشور بوده که از کیفیت تصویر بالایی نیز برخوردار است.
دکتر «سید وحید حسینی» افزود: در بخش پزشکی هسته ای بیمارستان نمازی، بسیاری از خدمات درمانی و تشخیصی پزشکی هسته‌ای بر اساس آخرین متدهای علمی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته به مراجعان ارائه می شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام اینکه هزینه ساختمانی دستگاه اسپکت سی تی ۳۰۰ میلیون تومان و ارزش مالی این دستگاه، ۶۰۰ هزار یورو است، ادامه داد: هزینه ساختمانی دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایسی نیز، ۳۰۰ میلیون تومان و ارزش مالی آن نیز ۷۵۰ هزار یورو است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: دستگاه آنژیوگرافی عمومی نیز که از سوی سازمان جهانی بهداشت WHO به این مرکز درمانی اهدا شده نیز ۲ میلیون یورو ارزش مالی داشته و با اعتبار عمرانی ۲ میلیارد تومان، راه اندازی شد.

بازدید از بخش نورولوژی اطفال در بیمارستان نمازی شیراز

بازدید از بخش نورولوژی اطفال دیگر برنامه امروز استاندار فارس و هیات همراه بود؛ این بخش شامل ۱۳ تخت ویژه بیماران داخلی مغز و اعصاب کودکان است که کودکانی که مشکلاتی نظیر صرع، تشنج و بیماری های مغز و اعصاب دارند،خدمات درمانی را در این بخش دریافت می کنند.

دکتر «احمد حسین زاده» رئیس بیمارستان نمازی، «مهدی خان سالار» مدیر این مرکز آموزشی درمانی نیز در این آیین حضور داشته و پیرامون چالش ها و اقداماتی که در این بیمارستان انجام شده، گزارشی ارایه دادند.

بازدید از خوابگاه دانشجویی ویژه کارورزان و دستیاران دانشگاه نیز دیگر بخش برنامه امروز بود که این خوابگاه دارای ۹ اتاق، ۴۰۰ متر مربع زیربنا و با اعتباری نزدیک به ۲ میلیارد تومان ساخته شده و در حال تجهیز است.

بازدید از بخش سونوگرافی بیمارستان نمازی و گفت و گو با پزشکان، کارکنان و دانشجویان نیز از دیگر برنامه های امروز بود.

خروج از نسخه موبایل