مزارع قهوه، خانه جدید خفاش ها

انسان ها تنها موجوداتی هستند که با ورود به هر منطقه ای برای تمامی گونه های جانوری و گیاهی آن منطقه خطرساز خواهند بود. تا به حال شاهد انقراض موجوداتی مختلف به واسطه تخریب زیستگاه آنها توسط انسان بوده ایم ولی علیرغم هشدارهای زیست شناسان این روند همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

یکی از گونه هایی که به تازگی انسان ها در محیط زندگی آنها اختلال ایجاد کرده است را باید خفاش ها دانست. انتظار می رود که خفاش ها بیش تر در جنگل ها یا در کنار روخانه ها زندگی کنند اما با توجه به کنترل این مکان ها توسط انسان ها این موجودات به خانه هایی جدید روی آورده اند. به نظر می رسد که این موجودات به زندگی در مزارع قهوه نیز علاقمند باشند.

علت این امر بسیار ساده و قابل درک است. قهوه عربی یکی از مشهورترین انواع قهوه در سطح جهان است و گیاه آن در سایه بهتر رشد می کند. مزارع قهوه بیش تر در زیر سایبان جنگل های بارانی قرار دارد. این مزارع برای حیات وحش نیز مفید هستند.

بوته های قهوه بسیار بزرگ بوده و منبع غذایی بسیاری از حیوانات حیات وحش از جمله میمون ها، گاومیش ها و فیل ها هستند. و همچنین به عنوان پناهگاهی برای تنوع زیستی عمل می کنند. این عوامل برای خفاش ها این امکان را فراهم کرده است که به زندگی و تغذیه در این مناطق بپردازند.

البته گفته می شود که مزارع قهوه نمی تواند برای حیات وحش به خوبی جنگل های طبیعی عمل کنند .اما بازهم بهتر از مزارع چای عمل می کند. در این تحقیق هیچ کدام از گونه های خفاش ها به زندگی در مزارع چای تمایل نشان ندادند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا