نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

خودرویی با طراحی عجیب و سرعتی همانند گلوله

به گزارش سیناپرس فارس، هنگام صحبت در مورد اتومبیل های آینده، احتمالاً اتومبیل های خودران را تصور می کنید که رانندگان خود را آزاد می کنند تا بنشینند، استراحت کنند و با افراد دیگر در داخل ارتباط برقرار کنند.

این چشم‌اندازها برای بزرگراه هایی است که آنقدر فضا دارد که شما بدون برخورد با خودرو های دیگر رانندگی کنید در صورتی که با رشد جمعیت در جهان و ازدحام ترافیک امروز، این یک دیدگاه بسیار ایده آل است.

مردم می خواهند سریع سفر کنند، اما تعداد کمی از آنها می دانند که چگونه این کار را با خیال راحت انجام دهند، به خصوص وقتی صحبت از ماندن در مسیر سمت راست باشد.

سفر با سرعت بالا در یک مسیر کم و بیش مستقیم چیزی است که قطارهای شینکانسن ژاپن چندین دهه در آن مهارت داشته اند.

 جای تعجب نیست که این به‌عنوان پایه‌ای برای مفهوم یک خودروی شینکانسن است که می‌تواند هم در جاده‌های معمولی شهری و هم در مسیرهای مگلو پرسرعت حرکت کند.

 خودروی Mitsubishi Shinkansen با الهام از قطار N700 که در سال 2007 راه اندازی شد و همچنین از زبان طراحی میتسوبیشی، طراحی شیک و آیرودینامیکی را به نمایش می گذارد که تقریباً یادآور یک گلوله واقعی است. طراحی این خودرو بدون شکستگی و کامل به نظر می رسد و اصطکاک هوای احتمالی ناشی از درزها را کاهش می دهد.

چیزی که به این خودروی مفهومی قابلیت‌های دوگانه می‌دهد، «باله‌های» جمع‌شونده در کنار آن است که هنگام حرکت خودرو در بزرگراه مگلو به بیرون می‌لغزند.

آهنرباهای موجود در این باله ها به حرکت ماشین در سرعت های بالا کمک می کنند، تقریباً شبیه نحوه کار قطارهای گلوله امروزی است.

علاوه بر این، مسیر Maglev همچنین می‌تواند به لطف سیم‌پیچ‌های برق روی شکم خودرو و همچنین روی زمین، مانند فناوری‌های شارژ بی‌سیم امروزی، خودرو را در حین مسیر شارژ کند.

میتسوبیشی شینکانسن نمایی جالب و کمی متفاوت از سفرهای آینده را ارائه می دهد و از مسیرهایی استفاده می کند که به خودروها اجازه می دهد با سرعت بالا ایمن حرکت کنند. در عین حال، یک طراحی خودروی آینده‌نگر را نیز به نمایش می‌گذارد که زبان طراحی میتسوبیشی را در بر می‌گیرد، مانند فاسیای «سپر دینامیک» آن، که وقتی در کنار فهرست فعلی خودروساز می‌ایستید، به گونه‌ای بازتفسیر می‌شود که بیرون از این دنیا به نظر می‌رسد.

مانند یک گلوله، فرم آن به وضوح سرعت آن را مشخص می کند و در عین حال طراحی قابل دسترس را حفظ می کند که آن را به چیزی تبدیل می کند که طراح آن را «ماشینی برای کل خانواده» می نامد.

ترجمه: حمیدرضا ثابت نسب

منبع:  yankodesign

خروج از نسخه موبایل