نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بهبود مهارت خواندن با انجام بازی های ویدیویی

به گزارش سیناپرس فارس، بازی های ویدئویی اغلب به عنوان یک فعالیت تنبل تلقی می شود اما تحقیقات جدید محققان دانشگاه ساسکاچوان نشان می دهد که انجام این نوع بازی ها می تواند یک مزیت شگفت انگیز برای بهبود مهارت های خواندن افراد داشته باشد.
این محققان می گویند که بازی ممکن است مهارت های توجه محیطی را که برای توانایی خواندن ضروری است را بهبود بخشد.
"شالین کرس" که رهبر این گروه تحقیقاتی است در مصاحبه ای با یکی از رسانه ها می گوید که «توجه بخش مهمی از خواندن موفق است برای مثال، برای پردازش صحیح هر کلمه و جمله، چشمان شما باید یک صفحه را به روشی منظم اسکن کند بنابراین، فعالیت‌هایی که امکان دارد مانند بازی‌های ویدیویی بر فرآیندهای توجه تأثیر بگذارند، ممکن است بر خواندن نیز تأثیر خود را آشکار کند.
در این مطالعه، محققان تلاش کردند تا بفهمند بازی چگونه بر مهارت‌های خواندن تأثیر می‌گذارد که در ابتدای تحقیقات خود تیم محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی را تجزیه و تحلیل کرد تا تعداد اشیایی که در قسمت‌های پیرامونی قرار می‌گیرند و بازیکنان باید به آن‌ها واکنش نشان می‌دادند را تعیین کنند.
در مرحله بعد، گروهی از شرکت کنندگان با سطوح مختلف تجربه بازی، یک کار خواندنی را انجام دادند که شامل چشمک زدن کلمات بر روی صفحه در یکی از هشت مکان ممکن بود.
این کلمات شامل کلمات شناخته شده ای بود که به راحتی آماده می شد و همچنین کلمات جعلی که برای خواندن آنها نیاز به "صدا" داشت.
در پایان نتایج نشان داد که شرکت‌کنندگانی که بازی‌هایی را با اشیاء جانبی بیشتری انجام داده بودند، در خواندن سریع و کارآمد کلمات شناخته شده و کلمات جعلی بهتر بودند و عملکرد مطلوب تری داشتند.
در ادامه این تحقیقات، افرادی که در بازی‌های ویدیویی بیشتر در معرض خواسته‌های بصری ارائه‌شده پیرامونی هستند برای مثال «یک اعلان متنی یا دشمنی که در کنار صفحه نمایش به جای وسط صفحه شما ظاهر می‌شود » زمان واکنش خواندن سریع‌تری دارند.
در نهایت با انجام این سری از آزمایش ها، محققان امیدوارند یافته های آنها به طراحی بازی های ویدیویی بهتری منجر شود که می تواند عادات سالم تری را ترویج کند.
مترجم: حمیدرضا ثابت نسب
منبع: dailymail

خروج از نسخه موبایل