نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رتبه بندی مدارس غیر دولتی سراسر کشور

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر احمد محمودزاده در جلسه برخط با کارشناسان مدارس غیردولتی ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس گفت: باید موسسین مدارس و مراکز غیر دولتی را با طرح های حمایتی تشویق و ترغیب به سرمایه گذاری های بیشتر در آموزش و پرورش کنیم.

معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سعی کرده ایم نگاه و رویکرد جدیدی در مراکز و مدارس غیر دولتی حاکم کنیم تا ان تحولات مورد نظر رقم بخورد.

محمود زاده در ادامه افزود، عنصر اصلی سند تحول بنیادین معلم است و طرح رتبه بندی نیز به منظور حل مشکلات معیشتی و ارتقا جایگاه معلمان در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: با پی گیری های انجام شده 2  تبصره با همراهی و حمایت کمیسیون تلفیق برای کمک و حمایت از مراکز غیر دولتی تصویب شده است. 

او با اشاره به اینکه نگاه ما به معلم باید پژوهشگرانه و محققانه باشد و در این راستا نیز انتظاراتی را برای انان ترسیم کنیم افزود: از دیگر برنامه های ما توجه به اموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش خواهد بود و در این خصوص برنامه های متنوعی را اجرا خواهیم کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد، انحصار آموزش زبان انگلیسی را در مدارس غیردولتی خواهیم شکست و به آموزش زبان های دیگر نیز ورود خواهیم کرد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در پایان بیان داشت: در بحث ارزیابی شاخص های تخصصی نیز ورود خواهیم کرد و مدارس غیر دولتی سراسر کشور را رتبه بندی خواهیم کرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل