نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی اطلس تاریخ انقلاب در شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، سید حامد ترابی گفت: این اثر حاصل تلاش سه ساله یک تیم ۱۰ نفره است و برای تولید آن ۱۱۰ کتاب مطالعه شده و ۱۵هزار عکس و۱۲هزار سند بررسی شده است. علاوه بر آن بیش از ۱۵۰ نفر حدود ۳۰۰ ساعت مورد مصاحبه گرفتند

ترابی مصور بودن این دایره المعارف را از ویژگی های منحصر به فرد آن دانست و گفت: از ۱۵ هزار عکسی که درمرحله تحقیقات بررسی شد، متناسب با وقایع مورد مطالعه هزارعکس گلچین شده و در اطلس چاپ شده است.

او افزود : این اثر ۱۸۶مدخل دارد، هر مدخل بصورت مختصر روایت یک واقعه، جریان فکری و یا یک مکان یا پرتره یک شخص و خاطرات مردمی حول آن است. این مدخل ها بسیارمتنوع هستند و در هرکدام از آنها به وجوه متفاوتی ازانقلاب پرداخته شده‌است. مخاطب می‌تواند با اشخاص انقلابی، مکان های خاطره انگیز انقلابی و مساجد، خاطرات مردمی وجریانات فکری مختلف و علمای شاخص و جریان ادبی و شعر انقلاب در این دائره المعارف آشناشود و برای اولین بار است که چنین دایره المعارفی درباره انقلاب درشیراز تهیه شده است.

مسئول دفتر تاریخ شفاهی شیراز، در خصوص موضوع این اثر که روز دوشنبه بیست وپنج بهمن ماه۱۴۰۰ با اکران مستند در ساعت پانزده و آیین رونمایی ساعت شانزده برگزار می شود، توضیح داد: اطلس تاریخ انقلاب نهضت مردمی امام خمینی (ره ) از سال۴۲تا۵۷ را روایت می‌کند.

وی یادآور شد: این اثر میتواند منبع خوبی برای پژوهشگران وهنرمندانی که قصد تولیدمحصولات هنری و المان شهری درباره انقلاب دارند، باشد.خودمان هم چند کتاب ازاین اثر خروجی گرفتیم که بزودی زیر چاپ می‌رود. همچنین باهمکاری شهرداری شیراز ده موشن مرتبط با تاریخ انقلاب ساختیم و برای راهنمای انقلابی گردشگری کتابهای یک صفحه ای تولیدکرده ایم‌. پادکست هایی هم براساس این منبع تولید شده است.

بر پایه این گزارش، در حاشیه مراسم رونمایی از اطلس انقلاب که با سخنرانی قنبریان ازپژوهشگران قم برگزار می‌شود، مستند بلوار اتحاد هم اکران خواهد شد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل