نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

صدور مجوز استفاده از قرص ضد کووید فایزر

 به گزارش سینا پرس فارس، فایزر در سال ۲۰۲۱ از فروش قرص ضد کووید پاکسلوید ۷۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد و امیدوار است در سال جاری میلادی مجموعا ۱۲۰ میلیون دوز دیگر از این دارو را تولید و به بازار عرضه کند.

بر پایه این گزارش،  اداره ملی نظارت بر دارو در چین استفاده مشروط از قرص ضد کووید شرکت داروسازی فایزر را مجاز اعلام کرد.
اداره ملی محصولات پزشکی چین با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرده است که مجوز استفاده از قرص ضد کرونای فایزر به صورت مشروط صادر شده و این دارو همانند سایر کشورها تنها برای بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید۱۹ هستند قابل تجویز و استفاده است.

مقامات بهداشتی چین در حالی به مصرف مشروط قرص «پاکسلوید» چراغ سبز نشان داده‌اند که تاکنون اجازه استفاده از هیچ واکسن خارجی برای مقابله با بیماری کووید۱۹ را در کشورشان صادر نکرده‌اند.

این تصمیم در زمانی اتخاذ شده است که پکن میزبان بازی‌های المپیک زمستانی است و چند کانون کوچک ابتلا به ویروس به تازگی به شکل پراکنده در چین شناسایی و گزارش شده است.

استفاده از قرص پاکسلوید که شرکت فایزر آنرا به بازار عرضه کرده اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی در آمریکا مجاز اعلام شد و از آن زمان تاکنون این قرص ضد کویید در حدود چهل کشور جهان مجوز دریافت کرده است.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل