نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مشکلات فعلی نشانگر استفاده نامناسب از ظرفیت هاست

به گزارش سینارس فارس، دکتر مؤذنی سرپرست دانشگاه شیراز در آیین افتتاح و راه‌اندازی مرکز نوآوری تخصصی علوم مهندسی، بازدید از این فضای نوآوری و گفت‌وگو با تیم‌های فناور و دارای ایده، ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این مرکز اظهار گفت: جمهوری اسلامی ایران، ازلحاظ داشتن منابع خدادادی اعم از نیروی انسانی، موقعیت جغرافیایی، منابع زیرزمینی و… جزء کشورهای طراز اول است و باتوجه به داشتن این منابع، ما می‌توانیم جزء ثروتمندترین کشورها باشیم و هموطنانمان از رفاه و آرامش کاملی برخوردار باشند؛ اما مشکلات فعلی، به‌ویژه مشکلات اقتصادی نشانگر آن است که از ظرفیت‌های کشور به‌شکل مناسبی استفاده نشده است.

وی افزود: برای به فعلیت درآمدن ظرفیت‌های کشور، باید از مسیر علم، دانش و فناوری پیش ‌رفت که زمینه‌ی آن در چنین مراکزی فراهم می‌شود. اگر ما برای راه‌اندازی چنین مراکزی هزینه کنیم، درواقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم چراکه درصورتی‌که هریک از ایده‌‌ تیم‌های فناور در آن تحقق پیدا کند، می‌تواند  جبران‌کننده این هزینه‌ها باشد. بنابراین حمایت از این مرکز و دیگر واحدهای فناورانه دانشگاه در اولویت برنامه‌های دانشگاه است.

گفتنی‌ست، ساختمان مرکز نوآوری تخصصی علوم مهندسی دانشگاه شیراز در طبقه سوم دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز، واقع در خیابان ملاصدرا است.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل