نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آموزش در عرصه مقابله با حملات سایبری

تمرین مدیریت بحران حملات سایبری صورت گرفته، شامل حمله سایبری جامع به یکی از بزرگترین سازمان ها در مرکز نروژ انجام شده است و کسانی که در این تمرین شرکت داشتند، تحت فشار یک سناریوی جعلی، تلاش کردند تا جلوی هکرهای خیالی را بگیرند.
این تمرین بر اساس یک اتفاق واقعی بود و نقش‌های این بازی توسط دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی ارشد، دکترا و فوق دکترای رشته های امنیت اطلاعات و مبادله، به تصویر کشیده شد.
در این تمرین نقش های سرویس امنیتی پلیس نروژ (PST)، مطبوعات و نهادهای تحت تأثیر، نیروهای مسلح، دانشگاه NTNU و حتی بیمارستان ها پیش بینی شده بود و در این تمرین، اقدامات امنیتی سازمان‌های اضطراری نروژی در صورت بروز چنین حوادثی، مورد ارزیابی قرار گرفت.
 اوستبی مسئول مستقیم اجرای مانور تمرینی بیان داشت:« اکنون ما در حال برنامه ریزی و آزمایش تمرین های مختلف برای دانش آموزان و سازمان های واکنش اضطراری هستیم و حتی می اندیشیم تمرین هایی به عنوان بخشی از کلاس های رهبری و مدیریت در مدارس بگنجانیم».
این تمرین در قالب مدیریت بحران در حملات سایبری دارای نتایجی بود که توسط دانشجویانی که مسئولیت اجرایی آن را بر عهده داشتند به صورت مقاله و پایان نامه مورد ارزیابی دانشگاهی قرار گرفت

مترجم: امیر محمد مظفری

منبع:innovationnewsnetwork

خروج از نسخه موبایل