نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تصفیه هوای فضای داخل با استفاده از یک مودم هوشمند

به گزارش سینا پرس فارس، شرکت بیوتک یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری فارس می باشد که در حوزه تولید دستگاه های هوشمند نظارت بر کیفیت هوای فضای داخلی فعالیت دارد. 

مهدی فکری مدیر عامل این شرکت در گفت و گو‌ با سینا پرس بیان کرد: اغلب مردم این گمان را دارند که کیفیت شاخص هوا و آلاینده ها تنها متعلق به کیفیت هوای بیرون می باشد اما با استانداردهای بروزتری که بوجود آمده و براساس مطالعات اعلام شده، کیفیت هوا در محیط های داخلی همواره به نسبت کیفیت هوای بیرون ۲ تا ۲.۵ برابر آلوده تر است.
وی افزود: باتوجه به اینکه ۹۰ درصد از عمر همه ما انسان‌ها در خانه و یا فضای بسته گذرانده می شود مطالعات نشان میدهد که کیفیت هوای داخلی مهم تر از کیفیت هوای بیرون است و برای افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند و یا کودکان و زنان باردار و … تأثیر بیشتری دارد. 
او ابراز کرد: براین اساس برآن شدیم تا یک سیستم طراحی کنیم تا کیفیت هوای فضای داخلی را پایش و نظارت کند. 
فکری ادامه داد: این محصول دارای یک دستگاه سخت افزاری است که در محیط نصب می شود و شاخص های کیفیت هوا را پردازش می کند و از طریق اینترنت و اپلیکیشن های تحت وب، کاربر را از کیفیت هوای داخل فضا مطلع می سازد.
مدیر عامل شرکت بیوتک با بیان اینکه در خصوص محصول ساخته شده ما جزو اولین استارتاپ هایی هستیم که در حوزه کیفیت هوا در محیط داخلی فعالیت داریم و هیچ نمونه مشابه ای در داخل و خارج کشور از آن وجود ندارد، گفت: این محصول از مهرماه فاز تجاری سازی و توسعه محصول آغاز شده و در کنار آن سیستم اختراع داخلی آن انجام و مراحل ثبت اختراع خارجی آن در حال انجام است.
او به بازار هدف این محصول اشاره و عنوان کرد: این محصول در مکان هایی همچون مهد کودک ها، بیمارستان ها، آسایشگاه سالمندان، فضای آی سی یو و سی سی یو بیمارستان ها، خانه های هوشمند و … قابل نصب می باشد. 
وی اضافه کرد: طراحی این محصول به گونه ای انجام شده که به اندازه یک مودم کوچک است که کلیه محاسبات و سطح هوشمندی در خود دستگاه انجام می شود و فضای بسیار کوچکی را اشغال می کند. 
فکری به ویژگی های این محصول اشاره و بیان کرد: این محصول علاوه بر اینکه بر روی وایفای نصب می شود بر روی بلوتوث هم اجرا می شود و اپلیکیشن نصب شده قابلیت اشتراک را دارد. 
وی با اشاره به اینکه این محصول علاوه بر اعلام کیفیت هوای فضا تک تک آلاینده ها را که بر روی هوا اثر گذار است، مشخص می کند، 
افزود: یکی دیگر از ویژگی این محصول استفاده از چند استاندارد نظارت بر کیفیت هوا به صورت همزمان است که در طی ۲۴ ساعت شبانه روز و حتی تا هفت روز و تا ۳ ماه هم دسترسی به اطلاعات آن وجود دارد.
فکری اضافه کرد: باتوجه به توسعه خط تولید این محصول در تلاشیم تا بتوانیم یک قابلیت دیگر در جهت اعلام نقاط و ساعت پرخطری که در فضا داشته ایم به آن اضافه کنیم و آنرا ارتقاء دهیم. 

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل