نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

احداث باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، در چهل و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز  طرح مشترک کمیسیون های گردشگری و زیارت و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، مبنی بر اختصاص قطعه ای مناسب جهت احداث باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز بررسی و به تصویب رسید.
براساس ماده واحده این طرح شهرداری شیراز مکلف شد بن بست شماره چهار آرامستان دارالسلام فضای خالی بین دو آرامستان را به عنوان «باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز» اختصاص دهد.
در تبصره یک این طرح پس از ابلاغ مصوبه، خاکسپاری بر مبنای آیین نامه باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز در این مکان انجام پذیرد.  همچنین در تبصره دو آن آمده است که شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت یک ماه، اقدام به اخذ مجوزهای لازم، جابجایی تأسیسات، طراحی فضای باغ مزار،  فضای سبز، سردرها و المان های ورودی و خروجی، عقب نشینی دیوارها به اندازه پارک یک خودرو، احداث ورودی نفر رو در انتهای بن بست، حذف جداره ها ی دو طرف و الحاق خانه تاریخی به باغ مزار به عنوان موزه، نموده و عملیات اجرایی را آغاز نماید. 
گفتنی است در تبصره سه این ماده واحده آیین نامه باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز در پانزده ماده و هجده تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا مورد تصویب قرار گرفت و براساس تبصره چهار احکام اعضای هیات امناء باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز، با دو امضاء رییس شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز ظرف مدت یک هفته، پس از تأیید مصوبه و آیین نامه پیوست ممهور به مهر شورا و معرفی اعضاء تعیین شده در تبصره ۳ ماده ۱۱ آیین نامه باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز، صادر شود. 
خاطر نشان می شود براساس تبصره پنج شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت دو هفته نسبت به تهیه طرح و اجرای فاز دوم پروژه باغ مزار مشاهیر و مفاخر در مجاورت آرامستان دارالسلام (در محل پایانه اتوبوسرانی)، اقدام و بودجه لازم را در بودجه سال 1401 لحاظ نماید. 

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل