نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یک گام بلند برای خدمت رسانی به بیماران سرطانی

به گزارش سینا پرس فارس، دستگاه سیکلوترون برای تولید رادیودارو برای تشخیص و تعیین برنامه درمانی در بیماران مبتلابه انواع سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و مغز واعصاب است که متخصصان با تزریق این داروی رادیواکتیو و انجام اسکن PET برایبیمار، تفاوت بین بافت سالم و بافت هایی غیرسالم را تشخیص می‌دهند.
گفتنی است قبل از بهره برداری از این مرکز، رادیو داروهای مورد نیاز بیماران از تهران با مشکلات فراوانی تهیه می شد که با بهره برداری از اولین مرکز سیکلوترون (تولید رادیو دارو) در بیمارستان قلب کوثر این مراکز کلان درمانی می تواند به سایر مراکز پزشکی در شیراز و استان های مجاور ارائه  خدمات کند. در این خصوص یکی از بخش های اداری بیمارستان کوثر به بخش درمانی تبدیل شد و به منظور درمان بیماران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است این مراسم با حضور استاندار فارس، دکتر تابنده مدیر عامل بنیاد قلب فارس و  دکتر راکعی رییس این مرکز درمانی برگزار شد.
دكتر زهره يوسفي معاونت فرهنگي ومسئول روابط عمومي بنياد قلب فارس بيمارستان كوثر  بيان نمود خيريني كه در محيط های درماني جهت هرچه بهترشدن وخدمت به خلق گام برميدارند وهمراهي مي كنندمسير مارا درجهت ارايه خدمات به بهترين نحو ممكن به بيماران هموار مي سازند و در گام هاي بزرگ واهداف عالي اين مركز به نحو ارزنده اي سهيم هستند اميد است بتوانيم همچون گذشته با اطلاع رساني به كليه بيماران بخصوص با افتتاح اين مركز بعنوان اولين مركزتوليد راديو دارو در جنوب وغرب كشوربه بيماران سرطاني ارايه خدمت كنيم هرچند نه تنها در بيماران سرطاني در بيماران قلبي عروقی، مغز و اعصاب و صرع و آلزایمر كارايی خواهد داشت و جهت اين خدمت بزرگ در همينجا از خيرينی كه با نيك انديشي و خيرخواهي با ما همراه بوده وهستند صميمانه تشكر وقدرداني ميكنم وبراي همگي ارزوي سلامتی وتوفيق مستمر در امور ديگر به خصوص همراهي مراكز درمانی را دارم.
خاطر نشان می شود یکی از افتخارات بنیاد قلب فارس بیمارستان کوثر ایجاد اولین مرکز پت سی تی در جنوب کشور است که از ۴ سال قبل در اینمرکز فعال بوده و هم اکنون با همت خیرین اولین مرکز سیکلوترون در جنوب و غرب کشورآماده ارائه خدمات به بیماران سرطانی می باشد.

 

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل