نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاکید استاندار فارس در آیین روپوش سفید

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، استاندار فارس در این آیین با تاکید بر اهمیت حفظ احترام دو محور مهم «علم و سواد» و «اخلاق و معرفت» در خدمت پزشکی، از دانشجویان پزشکی خواست تا با رعایت این موازین، زندگی خود را وقف خدمت به مردم کنند.

دکتر «محمدهادی ایمانیه» گفت: دانشجویان این رشته از آغاز ورود به دانشگاه، همکاران مجموعه سلامت هستند و ما را در خدمت رسانی به مردم به ویژه در بحران کرونا یاری رساندند.

او با این توصیه به دانشجویان پزشکی که به دنبال دانش بیشتر با رعایت اصول اخلاقی باشند، افزود: پس از فارغ التحصیلی نیز به دنبال دانش بیشتر باشید و بدانید که لازم است در کنار آن، به دنبال تجربه و مهارت نیز باشید و با خدمت رسانی بیشتر به بیماران، مطالعات و مهارت خود را گسترش داده و فرصت ها را از دست ندهید.

 دکتر ایمانیه اظهار کرد: با حفظ اخلاق حرفه ای باید به گونه ای خدمت رسانی کنید که بیمار عضوی از خانواده شما است؛ تلاش کنید تا احترام همراهان بیمار را جلب کنید، زیرا دعای آنان از با ارزش ترین دعاها برای کادر درمان است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به دغدغه های دانشجویان پزشکی پس از فارغ التحصیلی، ابراز امیدواری کرد تا این دغدغه ها با همت، تدبیر، آگاهی و انگیزه، موجب افتخار آفرینی و سربلندی شود.

او در بخش دیگری از صحبت های خود از دانشجویان خواست تا سپاسگزار خداوند باشند و از تمام افرادی که در این موفقیت آنان را یاری کرده اند، نظیر پدر، مادر و اساتید، قدردانی کنند و بدانند که با استعانت از خداوند و مشخص کردن اهداف بزرگ خود، بی شک از موفق ترین و خادم ترین افراد جامعه خواهند بود.

دکتر ایمانیه از دانشجویان خواست تا در خلال کارهای خود در زمان تحصیل، برای مشکلات جامعه نیز وقت بگذارند و به مراکزی نظیر مراکز ترک اعتیاد، «HIV»، مراکز نگهداری معلولان، ناشنوایان، نابینایان و بانوان بدسرپرست سر بزنند تا در جریان مسایل اجتماعی قرار گرفته و برای کمک به این قشر آسیب پذیر نیز برنامه ریزی و خدمت کنند.

این مقام مسوول در استان از دانشجویان خواست تا پس از فارغ التحصیلی به ادامه تحصیل در رشته های علوم نوین نیز فکر کنند تا در این عرصه نیز گام های موثری برای خود و جامعه برداشته شود.

رعایت انضباط و حفظ اخلاق، مهمترین اصول دوران بالینی

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز آیین روپوش سفید را آیینی اخلاقی و معنوی خواند که بنای آن از سوی اساتید بزرگ دانشگاه گذاشته شد و عنوان کرد: رعایت نظم و انضباط، حفظ اخلاق و توجه به شیوه صحیح مواجهه با بیمار، اصولی است که در دوران بالینی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

 دکتر «محمود نجابت» با تاکید بر تعامل دانشجویان در مرحله بالینی و حفظ حرمت اساتید، دانشجویان سال بالاتر و کارکنان بخش های مختلف بیمارستان در این دوران گفت: تلاش همه شما دانشجویان بر این است که به مرحله آموزش بالینی و خدمت رسانی مستقیم به بیماران وارد شوید و این موضوع مهم بسیار با ارزش است.

او با تبریک به دانشجویان برای ورود به دوران بالینی پزشکی، از تلاش اساتید و همکاران خود در حوزه آموزش قددرانی کرد.

تاکید معاون بین الملل دانشگاه بر مهمان نوازی دانشجویان ایرانی از دانشجویان خارجی به ویژه در دوران بالینی

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آیین به زبان انگلیسی این روز را به تمامی دانشجویان به ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه تبریک گفت و اولویت های مهم در دوران مهم بالینی را مطرح کرد.

 دکتر «نصراله عرفانی» از دانشجویان ایرانی دانشگاه خواست تا با مهمان نوازی به عنوان یکی از شاخص های اصیل فرهنگ ایرانی، دانشجویان خارجی را در این دوران مهم یاری کنند.

او آغاز فعالیت معاونت بین الملل در این دانشگاه را مدیون تلاش استاد ایمانیه به عنوان رییس وقت دانشگاه و دکتر نجابت معاون آموزشی وقت دانشگاه در آن زمان دانست که سبب شد تا هم اکنون سالانه حدود دو هزار دانشجو از نزدیک به ۵۰ کشور دنیا متقاضی تحصیل در این دانشگاه باشند.

تاکید رییس دانشکده پزشکی شیراز بر حفظ حرمت روپوش سفید پزشکی

رییس دانشکده پزشکی شیراز دیگر سخنران این آیین بود که ضمن تبریک این روز به دانشجویان پزشکی، تاکید کرد: زین پس باید بیشتر مراقب حرمت این لباس سفید باشید تا حرمتی که بر این لباس از زمان ابوعلی سینا و دیگر بزرگان این عرصه وجود دارد باقی مانده و حفظ شود.

دکتر «سید حسام الدین نبوی زاده» تأکید کرد: با تکیه بر اخلاق پزشکی، باید حرکت این رشته را پاس داشته تا خدشه ای بر آن وارد نشود.

 در ادامه این مراسم، دکتر «محمدرضا پنجه شاهین» مدیر گروه فارماکولوژی متن عهدنامه پزشکی را قرائت کرد و دانشجویان با پوشیدن نمادین روپوش سفید با همراهی اساتید دانشگاه، وارد عرصه خدمت رسانی به مردم شدند.

این آیین با حضور دکتر «امید آسمانی» مدیر گروه اخلاق پزشکی، دکتر «شاهرخ عزت زادگان» معاون آموزش پزشکی عمومی دانشکده، دکتر «جمال سروری» معاون پشتیبانی دانشکده پزشکی، اساتید و دانشجویان در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

خروج از نسخه موبایل