نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شکل گیری بستر مناسب برای ایجاد پردیس های فناوری

به گزارش سینا پرس فارس، علی خیر الدین معاون وزیر فناوری و نوآوری علوم در سفر به استان فارس با حضور در پارک علم و فناوری، از ۱۸ شرکت دانش‌بنیان در دو نمایشگاه مستقر در پارک،آزمایشگاه، شرکت ‌ها و کارگاه‌های این مجموعه بازدید کرد.


این مقام مسئول در حاشيه بازديد از شرکت‌ها و کارگاه‌های برتر پارک علم و فناوری فارس و نمایشگاه محصولات فناورانه این پارک در جمع خبرنگاران بيان كرد: پارك علم و فناوری فارس دارای ٣۵۰ شركت فناور است كه تعداد زيادی از آنها در شمار شركت‌های دانش بنيان محسوب می شوند.
وی عنوان کرد: باتوجه به شکل گیری ۶۵ هزار شغل در بستر دانش بنیان در کشور بالغ بر ۵۰ هزار مورد آن مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است. 
خیرالدین با بیان اینکه بیش از ۳۲۰۰ فرصت شغلی مبتنی بر دانش در محل پارک علم و فناوری فارس ايجاد شده است، گفت: يكی از بهترين مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنيان است و لذا این مهم بستر حائز اهمیت و مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان است. 


معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم همچنین اضافه کرد: پارک علم و فناوری فارس، جزو اولين پارک هایی است كه دره فناوری را ايجاد كرده و اميد است با مديريت خوب، بستر مناسبی برای ايجاد پرديس‌های فناوری شكل بگيرد.
خیرالدین ادامه داد:هر مجموعه دستگاه اجرایی كه علاقمند به فعاليت در حوزه فناوری می باشد، با فراهم آوردن بستر مناسب پارک علم و فناوری می‌تواند به صورت مشترک مديريت را به عهده بگيرد تا شركت‌های دانش بنيان بيشتری در اين مجموعه مستقر شوند. 
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به بازيد از شرکت‌ها و کارگاه‌های برتر پارک علم و فناوری فارس اشاره نمود و با بيان اينكه اقدامات با ارزشی در اين پارک انجام شده كه صرفه جویی  ارزی بسیار بالایی داشته است، گفت: نقدينگی و مجوزهای فروش محصول از مهمترين چالش های مجموعه دانش بنيان در فارس است و از استاندار فارس درخواست داریم تا اين موضوع را در شورای اشتغال مطرح كنند تا خريد از شركت‌های دانش بنيان انجام شود، چرا كه  اقتصاد سنتی با اقتصاد دانش بنيان مقابله می كند و اجازه انجام اين كار داده نمی شود.
خیرالدین همچنین اضافه کرد: باتوجه تصویب طرح جهش توليد دانش بنيان در مجلس، براساس این طرح مصوب گردید كه از شركت‌ها حمايت ویژه شود و اعتباراتی در این جهت در مجلس از محل صندوق نوآوری و شكوفايی پيش‌بينی و تاييد شده است.


معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در پایان با بیان اینکه با اجرايی شدن اين طرح، واگذاری اراضی در پارک ها با سهولت انجام خواهد شد، افزود: بایستی در همه وزارتخانه معاونت فناوری و نوآوری راه‌اندازی شود.
شایان ذکر است در پایان این مراسم ۳ تفاهم‌نامه پردیس کشاورزی با مشارکت جهاد کشاورزی، پردیس فراسان با مشارکت بخش خصوصی و پردیس تکنولوژی و ساخت با مشارکت دانشکده فنی و حرفه‌ای استان منعقد شد و از پوستر اولین جشنواره فناوری و نوآوری 
رونمایی شد. 

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل