نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری دومین طرح پویش مردمی کودکان سایبری

به گزارش سینا پرس فارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی" در این خصوص، اظهار داشت: امروزه ما شاهد فناوری هستیم که سال‌ها پیش در دسترس نبود و محیط بازی، آموزشی و ارتباطی کودکان از فضای حقیقی به فضای مجازی تغییر کرده و طبیعتاً فرزندانمان در این فضا با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.
وی به نقش کلیدی خانواده‌ها در آموزش کودکان اشاره کرد و گفت: باید نحوه فرزند پروری سایبری در خانواده‌ها شکل بگیرد و تنها راه‌حل این مشکل افزایش دانش سایبری خانواده‌ها و همراهی با فرزندانشان در فضای مجازی است.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: در حال حاضر در زمینه فرزند پروری سایبری و آموزش کودکان سایبری با چالش‌هایی از قبیل شکاف دیجیتال والدین و کودکان و عدم آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی مواجه هستیم و هدف از برگزاری پویش مردمی کودکان سایبری توجه به این چالش‌ها است.
این مقام سایبری در ادامه به اهداف این پویش اشاره کرد و گفت: ارتقاء فرهنگ سایبری و مهارت استفاده مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها، ایجاد محیطی ایمن برای کودکان به‌منظور بهره‌مندی بیشتر از فرصت‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، ایجاد جریان‌ گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرائم سایبری در کشور و همچنین افزایش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سایبری نتایجی خواهند بود که در‌ اجرای این پویش به ثمر خواهند نشست.
سرهنگ سلیمانی به موضوعات ارائه‌شده در پویش کودکان سایبری نیز اشاره کرد و افزود: در این پویش به موضوعات مرتبط با کودکان از قبیل کودکان و اعتیاد اینترنتی، شکاف دیجیتال والدین و کودکان، اصول تربيت فرزندان در فضای مجازی، کودکان و ایمنی در آموزش مجازی، پیشگیری از آسیب‌های روحی و روانی و همچنین ایجاد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در قالب انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های نوین، حضور در رسانه ملی، انتشار هشدار‌های پلیسی در وب‌سایت پلیس فتا و خبرگزاری‌های کشور پرداخته خواهد شد.
رئیس پلیس فتا استان فارس به صفحه کودک در سایت پلیس فتا به آدرس https:‎//cyberpolice.ir/cyberkids  اشاره کرد و گفت: والدین و فرزندان گرامی می توانند با مراجعه به صفحه مذکور و عضویت در آن از آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با کودک و همچنین آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی بر کاربران مطلع شوند.

 

منبع : پایگاه خبری پلیس فارس

خروج از نسخه موبایل