نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تأکید استاندار فارس بر پژوهش، نوآوری و حرکت جهشی برای تحول در استان

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، استاندار فارس در همایش مجازی کشوری «راه های نوآوری و پژوهش در علوم پزشکی در شرایط کمبود و محدودیت» که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد، تاکید کرد: نه تنها در حوزه سلامت، بلکه در همه بخش های اجرایی استان همچون صنعت و معدن، کشاورزی، امور اجتماعی و دیگر امور، باید بررسی شود که چگونه با وجود محدودیت های مالی، می توانیم با نوآوری، پژوهش و به صورت جهشی، استان را متحول و به عنوان الگو در کشور مطرح کنیم.
محمدهادی ایمانیه در این نشست افزود: برای رفع مشکلات انباشته کشور، پیرو مقام معظم رهبری، باید از راه های میانبر استفاده کنیم، وگرنه بهبودهای تدریجی در کشور، در حال پیگیری است.
او با اشاره به تجارب پیشین خود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عنوان کرد: راهی بهتر از تفکر، خلاقیت، نوآوری و توجه کمتر به پشتوانه های مالی، پیش روی حوزه سلامت و دیگر حوزه ها نیست و به نظر می رسد همین موضوع نیز نیازمند پژوهش است که چگونه با وجود مسایل مالی، می توانیم دیگر مشکلات را برطرف کنیم.
استفاده از ابزار SWOT که قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدهای یک مجموعه را واکاوی می کند و همچنین نتایج مرورهای نظام مند، متا آنالیزها و مطالعات هم گروهی و بهره گیری از ذخایر زیستی و ژنتیکی و نیز داده های مناسب و به روز سامانه های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جمله تاکیدهای استاندار فارس برای بهبود پژوهش ها در این نشست بود.
 استاندار فارس همچنین در این جلسه توجه بیش از پیش به امر پژوهش، برای کاهش میزان مرگ و میر به ویژه در حوادث رانندگی، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها در استان فارس را خواستار شد.
در این برنامه، دکتر«محمود نجابت» مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر«افشین امینی»، دکتر«علی اکبر اسدی پویا»، دکتر«یونس قاسمی»، دکتر«مانیکا نگهداری پور»، دکتر«علیرضا چوبینه» و دکتر«حسین پارسایی» از اعضای هیات علمی این دانشگاه، به عنوان سخنران، مطالب علمی این نشست و همچنین دکتر«مهتاب معمارپور» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و دکتر«نصراله عرفانی» معاون بین الملل دانشگاه نیز گزارش عملکردهای اجرایی را ارایه کردند.

خروج از نسخه موبایل