نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اولویت های پژوهشی مجموعه سلامت فارس پیگیری شد

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ،دکتر «سید وحید حسینی» سرپرست دانشگاه با همراهی دکتر «مهتاب معمارپور» معاون تحقیقات و فناوری و دکتر «عباس رضائیان زاده» معاون بهداشت دانشگاه، با دکتر «یونس پناهی» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دیدار کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این دیدار یکی از اولویت های مهم مجموعه سلامت فارس را در خدمت به مردم، تقویت امر پژوهش در این حوزه، با تمرکز بر پژوهش های کاربردی و فناورانه اعلام کرد که با حمایت از دست اندرکاران این حوزه و تسهیل فرآیندها، در حال انجام است.
دکتر «سید وحید حسینی» با بیان اینکه پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره در کشور پیشتاز بوده و در بحران کرونا نیز در کنار پژوهش های علمی، با همکاری شرکت های دانش بنیان دانشگاه توانستند نقش مهمی در تولید و تامین امکانات حفاظتی و پزشکی موردنیاز ایفا کنند، وجود این ظرفیت را سرمایه مهمی خواند که تلاش می شود در مسیر خودکفایی ملی به کار گرفته شود.
تبیین برنامه های آینده دانشگاه در حوزه تحقیقات و فناوری، توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه توسعه پروژه های «بیوبانک»(ذخایر زیستی_ژنتیکی) و «رجیستری» (نظام ثبت بیماری ها و داده های نظام سلامت) دیگر محور صحبت های سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.
دکتر سید وحید حسینی همچنین ضمن تاکید بر ضرورت بازنگری فرآیندهای حمایت از پژوهشگران حوزه سلامت با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی؛ حمایت از طرح های کوهورت و سایر پروژه های تحقیقاتی دانشگاه را خواستار شد.
دکتر «یونس پناهی» معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با بیان اولویت های مجموعه وزارت بهداشت در حیطه پژوهشی و ماموریت های تعریف شده در این زمینه، راهکارهای تقویت پژوهش در حوزه سلامت و به کارگیری فعالانه از پژوهش های انجام گرفته را مطرح کرده و نسبت به پیشبرد بهتر اقدامات این حوزه در مجموعه سلامت فارس، اعلام همکاری کرد.
دکتر «معمارپور» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دیگر عضو این نشست هم اندیشی بود که با بیان اولویت های پژوهشی دانشگاه، نیازهای موجود در این زمینه را مطرح و گزارشی از وضعیت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، ارائه کرد.

خروج از نسخه موبایل