نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تولید ۵۰۰ قلم کالای ضروری تحریم شده توسط موقوفه دانش سلامت کوثر فارس

به گزارش سینا پرس فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی در نشست خبری خود با خبرنگاران در حاشیه بازدید از بزرگترین کارخانه تولید ایمپلنت های ارتوپدی در کشور و خاورمیانه بیان کرد: شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر فارس اولین شرکت دانش بنیان در کشور می باشد که از محل موقوفات سرمایه گذاری و شروع بکار کرده است. 
این مقام مسئول با بیان اینکه افتتاحیه رسمی این شرکت در روز ۲۱ دی با حضور مسئولان کشوری و استانی می باشد، گفت: این شرکت در جهت بهره وری و سرمایه گذاری از محل موقوفات و‌ همچنین در جهت تولید و اشتغال و حمایت از شرکت های دانش بنیان و صنایع داخلی راه اندازی شده است. 
وی اظهار داشت: یکی از راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی و خروج از تحریم ها با دریافت کمک از شرکت های موقوفه همچون وقف و امور خیریه و سایر امور، چنین مراکزی را جهت خدمات بیشتر به کشور ایجاد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: موقوفه دانش سلامت کوثر فارس نقطه عطفی در حوزه سرمایه گذاری و بهره وری اقتصادی موقوفات است که با راه اندازی این شرکت هم مردم از منابع وقف استفاده می کنند و هم سودآوری آن برای شرکت و موقوفات خوب است. 
او ادامه داد: شرکت دانش سلامت کوثر فارس یکی از موقوفاتی است که از محل سرمایه گذاری های وقف شکل گرفته و دستاوردهای بزرگ این شرکت به برکات حسنه وقف می باشد به نحوی که سرمایه های وقف به مردم و افرادیکه نیازمند هستند ارائه می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه اصل راه اندازی موقوفات در جهت رفع نیاز نیازمندان و مردم بوده است، گفت: امروز نیز در راستای رفع نیازهای مردم و بیمارانی که در بیمارستان ها بستری هستند و نیازمند چنین تولیداتی هستند این شرکت در تامین تجهیزات پزشکی ویژه ایجاد شده است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی به ویژگی های این شرکت اشاره کرد و افزود : توانایی رقابت محصولات این شرکت با نمونه های خارجی یکی از این ویژگی ها می باشد و باتوجه به اینکه تجهیزاتی همچون ایمپلنت های ارتوپدی،نوروسرجری، ستون فقرات، طب ورزشی و دندانی از جمله کالاهایی است که در لیست تحریم ظالمانه کشورهای غربی قرار گرفته است، لذا تنها راه برون رفت از این اقدامات راه اندازی این دسته از شرکت ها می باشد که کیفیت تولیدات آن به گونه ای است که کشور را در این حوزه به خودکفایی برساند و نسبت به واردات کالاهای خارجی بی نیاز باشیم.   
وی ابراز داشت: کارخانه تولید ایمپلنت های ارتوپدی در زمینی به وسعت ۳هزار متر مربع و زیربنایی به مساحت ۶ هزار متر مربع در شهرک صنعتی فارس احداث شده است و گسترش خط تولید این شرکت موقوفه از جمله اهداف احداث این کارخانه است.  
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در پایان اضافه کرد: تولیدات بیش از ۵۰۰ عنوان کالا با ظرفیت ۲۳۰ هزار قطعه پزشکی اعم از قطعات مربوط به مهره های کمر، فک و صورت و انواع نیل های ارتوپدی از جمله ظرفیت های این کارخانه جدید الاحداث می باشد.

گزارش : زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل