نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مردم‌داری را از سردار دل‌ها الگو بگیریم،شاخصه های اصلی نهم دی

به گزارش سینا پرس فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز حماسه ۹ دی، بر ضرورت بصیرت‌افزایی و شناخت فتنه‌ها در تمام دوران‌ها تأکید کرد و گفت: شناخت فتنه در همه زمان‌ها کار مشکلی است.

وی افزود: اگر ملتی فتنه را به درستی بشناسند و دارای بصیرت باشند، ملت بیداری است چون تمام مشکلاتی که انسان‌ها و ملت‌ها در طول دوران گذشته داشتند یا از کم صبری یا از کم بصیرتی بوده است بنابراین بصیرت در ملت ما بسیار گرانقدر و ارزشمند است.

رصاف تجلی این بصیرت را در حماسه ۹ دی دانست و افزود: آن زمانی که عده‌ای عملاً پیاده نظام دشمن شدند و در مسیری که دشمنان ما می‌خواستند حرکت کردند و واقعاً می‌رفت که این افراد براندازی را رقم بزنند، حماسه ۹ دی رقم خورد که واقعاً آبی بر آتش و تبدیل به یوم‌الله شد.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینکه حضور مردم یک حضور عادی نبود بلکه حضوری برآمده از ایمان، اعتقادات، بصیرت آن‌ها بود و این بسیار کار را ارزشمند می‌کند، گفت: حفظ و توجه به این روز بسیار مهم است. برخی‌ها به دنبال فراموشی حماسه ۹ دی هستند زیرا نمی‌خواهند این بصیرت همواره زنده نگه داشته شود و نسل به نسل به آیندگان انتقال پیدا کند. زخم خورده‌ها درداخل و خارج بیکار ننشستند و همواره تلاش می‌کنند انقلاب را سیاه و مشکلات کوچک را بزرگ جلوه دهند، مردم را ناامید کرده و از صحنه خارج کنند البته هدف اینها مردم نیست اما ممکن است از اسم مردم هم استفاده کنند.

وی تأکید کرد: ملت ایران واقعاً نشان دادند که می‌فهمند و حق از باطل را تشخیص می‌دهند و شعارهای رنگارنگ نمی‌تواند در مقابل بصیرت مردم دوام داشته باشند، شاید جولانی دهند اما بقایی در آن نیست و به سرعت از بین رفتنی هستند.

رصاف، شاخصه اصلی حماسه ۹ دی را بصیرت، ولایت‌مداری و مردم‌داری عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی شخصیتی بود که کاملاً ذوب در ولایت بود و واقعاً هیچکس نمی‌تواند در مردمی بودن و ارادت مردم به سردار سلیمانی که تمام وجودشان را وقف مردم کرده بود، تردید کند اما چطور ایشان نسبت به ولایت و انقلاب غیور بود و با جوانمردی و غیرتمندی فراوان در عرصه دفاع از نظام و انقلاب می‌ایستاد.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: گاهی برخی افراد دنبال بهانه‌گیری هستند که عقده خود را بر سر نظام و انقلاب خالی کنند و هیچ از خودشان سئوال نمی‌کنند که اگر این انقلاب آسیب ببیند، دودش به چشم چه کسی می‌رود، به جای اینکه اگر هنر و توانایی دارند در خدمت انقلاب قرار دهند، سعی می‌کنند ناظری باشند که دائماً نق بزنند و مردم را ناامید کنند.

وی تأکید کرد: سردار سلیمانی در ولایت‌مداری به بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) اقتدا کرد و جانانه پای ولایت ایستاد، نه اینکه مشکلات را درک نمی‌کرد و اشکالات را نمی‌فهمید اما می‌دانست همه مشکلات حول محور ولایت است که قابل برطرف شدن است و آنجایی که می‌تواند این نظام را به سرانجام برساند ولایت است و باید پای او ایستاد و در نهایت تبدیل به الگویی شد برای کسانی که می‌خواهند در مسیر خدمت به مردم کاری کنند.

رصاف ادامه داد: امروز هر کسی که می‌خواهد واقعاً برای مردم کاری کند باید همان مسیر سردار سلیمانی را طی کند زیرا این راهی است که در آن رضایت خداوند متعال و رستگاری را به دنبال دارد چنانچه سردار دل‌ها این راه به زیبایی طی کرد.

گزارش: زهرا عسگری

خروج از نسخه موبایل