نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سرافرازی شعر فیروزآباد با پنج کتاب شعر پیشکسوتان ادبیات فیروزآباد

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر سید فخرالدین افضلی، مدیر امور فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه شیراز طی گفت‌وگویی با اصحاب رسانه به معرفی دستاوردهای پژوهشی دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شیراز پرداخت و اعلام کرد: دانشگاه شیراز در توسعه‌ قرار دادها در سال ۹۹رتبه‌ی برتر را در میان کل دانشگاه‌های کشور کسب نموده است.
وی اظهار داشت: انتخاب دانشگاه شیراز به‌عنوان دانشگاه برگزیده‌ی کشوری در سال قبل به‌دلیل شاخص‌های برآوردی در توسعه‌ی تعامل جامعه-صنعت در سطح کشور بوده است که این امر باعث شد در سال ۱۴۰۰ نیز در سطح دو دانشگاه صنعتی ایران یعنی صنعتی شریف و علم و صنعت در شاخص قراردادهای جاری قرار داده شود و این م…
[۱:۱۱, ۱۴۰۰/۱۰/۸] سینا پرس، خانم برزگر: سرافرازی شعر فیروزآباد با پنج کتاب شعر پیشکسوتان ادبیات فیروزآباد

در آئین رونمایی از پنج عنوان کتاب شاعران پیشکسوت شهرستان فیروزآباد و نکوداشت این هنرمندان در تالار هنر فیروزآباد، شعر فیروزآباد بر پله دیگر از سربلندی ادبیات خود ایستاد.

به گزارش سینا پرس فارس، سلیمان شریفی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد در این خصوص عنوان کرد: شعر با تاریخ و فرهنگ و هنر مردم شهرستان فیروزآباد عجین شده است و این مردم به شعر و ادبیات هم به لحاظ ارزشی بودن و هم تاثیرگذاری و جایگاه آن اهمیت ویژه ای می‌دهند. از طرفی هنرمندان شعر و ادب شهرستان فیروزآباد نیز دارای استعدادهای خاص خدادادی و کم نظیر در عرصه شعر و ادب هستند، لذا این مراسم رونمایی به آثار هنرمندان شاعر اختصاص داده شده است.
 شریفی افزود: کتاب‌های با سایه‌های گم‌شده از زنده‌یاد استاد خلیل اولاد، صد زمستان گریه اثر استاد بهرام وکیلی، رقص سنگ اثر استاد عبدالله پناهی، بر مدار هیچ اثر استاد مسیح‌الله اصلاحی و با پنجره و ماه و غزل اثر استاد  سیروس بصیری، پنج کتابی بودند که آذرماه جاری رونمایی شدند و با به بازار آمدن آن‌ها، بالندگی و شوری در ادبیات شهرستان فیروزآباد برساختند.
گفتنی است پس از برگزاری این آیین رونمایی، بیش از پنج محفل ادبی در انجمن شعر و ادب شهرستان فیروزآباد، پیرامون نقد و بررسی و تلاش در جهت چاپ مجدد این آثار و چاپ دیگر آثار این پنج شاعر پیشکسوت شهرستان تشکیل شده است.

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل