نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جهاد دانشگاهی موجب اشتیاق و نشان دادن توانایی افراد در حوزه مشاغل خانگی

به گزارش سینا پرس فارس، الهه سالک نژاد پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی در حوزه آموزش تهیه نان می باشد و در در گفت و گو با سینا پرس در خصوص فعالیت  خود عنوان کرد: فروشگاه ها و افرادی که نیازمند نان میباشند از طریق وب سایتی که پل ارتباطی ما و مشتری میباشند درخواست ارسال نان مینمایند و پس از دریافت سفارش توسط ما ، به زنان خانه دار ثبت نامی در طرح ملی مشاغل خانگی اعلام و پس از تهیه و آماده شدن سفارش، جهت مصرف به آدرس اعلامی از سوی خریدار ارسال میگردد. 

سالک نژاد به حمایت های  اعمال شده از سوی جهاد دانشگاهی در راستای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی ضمن حمایت های خود از این حرفه، راهنمایی های لازم همکاری در خصوص دریافت مجوز های لازم ، اقدام به رایزنی با ادارات و NGO ها و   پذیرش، پالایش، آموزش رایگان و معرفی زنان سرپرست خانوار به ما مینماید. همچنین ما از طریق جهاد دانشگاهی میتوانیم در جامعه مطرح و محصولات خود را حتی در سطح ملی به فروش برسانیم.
 این پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی ادامه داد: باتوجه به آموزش هایی که برای متقاضیان ارائه می شود و باتوجه به اینکه اغلب آنها قصد فعالیت و اتصال به بازار کار رادارند از سوی مشتری و هم از طرف ارائه دهنده خدمات  میتوانند از طریق مجموعه ما و با روش هایی که ما ارائه میدهیم به یک درآمد متناسب و پایدار تر دست یابند. 
سالک نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا هنرجویان به صورت انفرادی هم میتوانند اقدام به فروش محصولات خود کنند، گفت: با توجه به آنکه اشخاص و فروشگاه ها از سایت ها یا صفحات مختلف مجازی دارای اعتبار خرید می کنند و اقلامی را خرید میکنند که از نظر بهداشتی و نظارتی مورد تایید باشد، فروش به صورت مستقل در این زمینه با مشکلات فراوانی روبرو میباشد. 
 وی همچنین در خصوص انتظارات فراگیران در خصوص این فعالیت، گفت: فراگیران در برهه ای از زمان نیاز به آموزش، حمایت و پشتیبانی دارند و لذا اگر افرادی در این حوزه محلی را داشته باشند و نیازمند وسایل و نیرو باشند، ما حمایت و مشاوره لازم را به آنها ارائه میدهیم و همه تلاشمان را میکنیم که بتوانند آن دستاوردی را که از این کار میخواهند را داشته باشند.
 جذب، حمایت،  آموزش و تولید محصول و اتصال به بازار از دیگر موضوعاتی بود که این پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی به آن اشاره کرد و افزود: در صورتیکه شخصی به یک کسب درآمد برسد در جاهایی می توانیم بابت خریدهایی که دارند به آن ها وام ارائه دهیم و  درآمدی را که هنرجویان از طریق ما کسب میکنند را از طریق مختلف به ایشان پرداخت کنیم. 
 سالک نژاد در پایان ضمن تشکر از جهاد دانشگاهی استان فارس بابت حمایت های خود که باعث اشتیاق و نشان دادن توانایی های حوزه مشاغل خانگی در سطح ملی شده است، اظهار داشت: انتظار میرود هم مسئولین محترم و هم آحاد مردم جامعه از استارتاپ ها حمایت بیشتری نمایند تا دقیقا آن اتفاق مهم که کسب درآمد و رونق کسب و کار میباشد، اتفاق افتد.
حال آنکه آن اتفاق را ما شروع کرده ایم و زنجیره ای را بین خودمان و افراد که میخواهند درآمد زایی داشته باشند ایجاد کرده ایم و همه را متصل کرده ایم، حتی اگر یک مورد کم کاری پیش بیاد این زنجیره و تلاش ها از بین خواهد رفت.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

خروج از نسخه موبایل