نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری اولین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان فارس

به گزارش سینا پرس فارس، مهدی امید بخش در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان فارس، بیان کرد: اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی یکی از گزینه هایی است که در سال جاری با نگاهی متفاوت از سال های گذشته از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفت و یکی از گزینه هایی که بر محوریت تمام برنامه ها به چشم آمد موضوع حمایت از کسب و کارهای نوین فرهنگی و استارتاپ ها بود که به عنوان یک رویکرد جدید در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی ابراز کرد: این رویکرد برای اولین بار در سطح کشور به استان ها تفویض شد و هر ۳۲ استان کشور این رویکرد را با این عنوان در استان های خود برگزار می کنند.
امید بخش با بیان اینکه در این جشنواره تأکید بر این بودکه براساس جغرافیا و اقلیم استانی نگاه مان را در بطن موضوعی فراخوان جشنواره متفاوت با سایر استان ها ببینیم، گفت: این جشنواره در محورهای اصلی مکتب شیراز و هنرهای شیراز برگزار می شود.
امید بخش با بیان اینکه این جشنواره به همت موسسه فرهنگی هنر مهر کتاب قاصدک در ۲ بخش برگزار می شود، گفت: بخش اول جشنواره نوشت افزار است که دغدغه جدی اهالی فرهنگ است ‌و باتوجه به اینکه طی سال های گذشته آنچه که تولید نوشت افزار بوده برگرفته از آن چیزی است که به عنوان یک فرهنگ وارداتی قلمداد می شود و باتوجه به رویکردهای فرهنگی بسیاری که در فارس داریم بایستی در این حوزه مواردی که مغفول مانده است را بیشتر به آن بپردازیم که بخش اصلی این جشنواره بارویکرد بصری هنرهای شیراز مد نظر است.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: بخش دوم این جشنواره بخش آزاد است که کالا و هدایای فرهنگی را شامل می شود و اغلب مکتب شیراز را در برمی گیرد که حوزه نماد تصویری در کتاب ها و آثار در این حوزه پژوهش شده را به عنوان نماد تصویری، کالاها و هدایای فرهنگی اطلاق کنیم.
امید بخش یادآور شد: دبیرخانه جشنواره از امروز ۲۸ آذر ماه کار خود را آغاز می کند و پایان دی ماه مهلت ارسال آثار خواهد بود و در بهمن‌ ماه سال جاری نیز داوری جشنواره می باشد. همچنین آیین پایانی این رویداد همزمان با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود.
او با اشاره به شناسایی جامعه هدف این جشنواره گفت:آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و خیرین نخبه پرور از اصلی ترین جامعه هدف هستند .
امید بخش خاطر نشان کرد: متأسفانه در حوزه کودک و نوجوان آنگونه که باید کار شاخصی انجام نشده است اما این رویداد را فرصت و بهانه ای قرار داده ایم تا با جمع آوری آثار کودکان و نوجوانان در این موضوع مشارکت داشته باشند و با تعامل بسیار خوبی که با آموزش و پرورش داشتیم امید است بتوانیم تمام توان خود را در راستای بهتر برگزار شدن این رویداد در استان و شهر شیراز داشته باشیم.‌
گفتنی است در این نشست معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس به مبلغ جوایز این جشنواره اشاره نمود و بیان کرد: برای هر دو بخش جشنواره جایزه نفر اول ۴ میلیون تومان ،  نفر دوم ۲.۵ میلیون و نفر سوم ۱.۵ میلیون تومان می باشد. همچنین در راستای حمایت از برترین نفرات انتخابی این جشنواره تلاش خواهیم کرد تا آثار  برگزیده را در اختیار تولیدکنندگان نوشت افزار قرار دهیم.
امید بخش در پایان این نشست نیز در خصوص دومین جایزه کتاب سال، یادآور شد: داوری آثار در این بخش تا اواخر آذر ماه به پایان خواهد رسید و در نیمه دوم دی ماه آیین‌ پایانی این رویداد برگزار می شود.
خاطر نشان می شود در پایان این مراسم از پوستر نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان فارس رونمایی شد.

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل