نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای ۴۰ طرح پژوهشی در شهرک‌های صنعتی فارس با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش سینا پرس فارس، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس: احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بیان کرد: این طرح‌ها در قالب برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و با هدف ارتقای وضعیت صنایع کوچک استان فارس اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح‌های پژوهشی با محوریت توجه به صنایع کوچک در زمینه ارتقای سطح بهره‌وری و کیفیت محصولات واحدها، شناسایی ظرفیت‌های صنعتی استان و حل مشکلات شهرک‌های صنعتی انجام شده است.
او اظهار داشت: از ویژگی‌های مهم اجری این طرح‌های پژوهشی – تحقیقاتی، استفاده کاربردی از نتایج طرح‌ها برای تقویت و حل مشکلات صنایع است که در این زمینه فعالیت‌های موثری انجام شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، همچنین خواستار تقویت و توسعه همکاری‌های علمی – پژوهشی بین این شرکت با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و علمی و  تحقیقاتی فارس شد.
فتوحی افزود: در این زمینه از دیدگاه‌ها، نظرات و طرح‌ها با اولویت تقویت و حمایت از صنایع کوچک و ارتقای بهره‌وری، تولید و افزایش سهم واحدهای صنعتی در بازارهای داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم که تاکنون قراردادها و تفاهم نامه‌های مختلفی با دانشگاه‌های فارس منعقد شده است.
وی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکنون از۴۰ پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی نیز به منظور تقویت صنایع کوچک حمایت کرده و نتایج آنها به ‌صورت رایگان در اختیار صنایع قرار گرفته است.
او ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از استقرار شرکت‌های دانش بنیان و پژوهش محور در مرکز خدمات کسب و کار و شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز حمایت خواهد کرد.
فتوحی افزود: دراین اقدام که به منظور تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه انجام شده از ۳۰ شرکت دانش بنیان و فناور برای استقرار در این  مجموعه حمایت شده و این شرکت‌ها گام‌های موثری در زمینه رفع مشکلات فناورانه واحدهای صنعتی و ارائه مدل‌های علمی برای حل مشکلات و ارتقاء بهره وری و تولید محصولات صنایع برداشته‌اند.

خروج از نسخه موبایل