نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی فارس، پژوهشگر برتر استان

به گزارش سینا پرس فارس، همزمان با هفته پژوهش و فناوری و در آیین تقدیر از پژوهشگران برتر استان فارس از دکتر حسین جاوید پژوهشگر برتر در گروه پژوهش ژنتیک انسانی جهاد دانشگاهی فارس با تقدیر از اقدامات فناورانه و راهبردی در این حوزه طی یکسال اخیر، قدردانی شد.
حسین جاوید، دکترای تخصصی رشته میکروبیولوژی و فوق دکترای ژنتیک مولکولی است که از سال ۹۳ در جهاد دانشگاهی استان فارس مشغول به تحقیق در زمینه بیوتکنولوژی و ژنتیک مولکولی و سرطان می باشد.
دکتر جاوید در گفت و گو با سیناپرس، با اشاره به اینکه در گروه پژوهشی ژنتیک انسانی در جهاد دانشگاهی فارس مشغول به خدمت و پژوهش می باشد، عنوان کرد: هفته پژوهش هفته ای است که در آن از دستاوردهای متعدد پژوهشگران حوزه های علمی مختلف که در سطح کشور فعالیت میکنند، قدردانی می شود و این اقدام موجب انگیزه در بین محققین می گردد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نتیجه پژوهش، تولید علم و ثروت می باشد، لذا تقدیر از پژوهشگران برتر علاوه بر ایجاد انگیزه، می تواند موجب شناساندن تحقیقات ایشان به سرمایه داران و خلق ثروت شود و در این راستا پژوهش و تحقیقات پژوهشگر را از فاز علمی و تحقیقاتی به فازی کاربردی در صنعتی و تجارت هدایت کند.
این پژوهشگر برتر همچنین در پاسخ به سیناپرس در خصوص دلیل انتخاب شما به‌عنوان پژوهشگر برتر و شاخص‌های یک پژوهش برگزیده، گفت: در مدت زمانی که در جهاد دانشگاهی مشغول به خدمت می باشم کارهای متنوع بسیاری را در زمینه تولید داروهای نو ترکیب و پژوهش هایی در رابطه با درمان سرطان و راهکارهای نوین که در سطح جهانی انجام می شود، اقداماتی را انجام داده ام و نتیجه آن در ژورنال های معتبر چاپ شده است و به زودی نیز این اقدامات وارد فاز عملی و اجرایی می شود. ایشان در خصوص پژوهش برگزیده گفت، یک پژوهش علمی خوب و برگزیده، دارای ویژگی نظام مند، کاربردی، خلاق اما تکرارپذیر و همچنین متسلسل است.
وی در پایان اظهار داشت: البته یک پژوهش برگزیده دستاورد سالها مطالعه و منابع مختلف در اختیار یک پژوهشگر است و نیاز اساسی این دستاوردها، حمایت جدی دستگاه های اجرایی و مدیران ارشد استان را می طلبد.

 

گزارش: زینب برزگر

خروج از نسخه موبایل